زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

خلیلزاد: خشونت ها باید در افغانستان کاهش یابد

خلیلزاد: خشونت ها باید در افغانستان کاهش یابد

author avatar
2 Jun 2020 - 18:03
خلیلزاد: خشونت ها باید در افغانستان کاهش یابد
author avatar
2 Jun 2020 - 18:03

کابل (پژواک، ۱۳ جوزا ۹۹): خلیلزاد می گوید که بعد از تفاهمنامه صلح میان ایالات متحده امریکا و طالبان در قطر از طالبان بررسی می کنند و این اطمینان را داده اند که دیگر میزبانی القاعده و یا گروهی تروریستی را نمی کنند.

وی افزود: ((با طالبان خوب صحبت کردیم، یک گروه تحقیق را ساختیم که تفاهمنامه هر دو طرف را ارزیابی  کند، طالبان وعده سپرده اند که نه تنها با القاعده، بلکه با داعش نیز ارتباط نخواهند داشت.))

به گفته او در این بخش ها پیشرفت های نیز شده است اما با آنهم امریکا این مسئله را از نزدیک بررسی می کند.

وی می گوید، طالبان وعده کرده اند که به القاعده و سایر گروه های تروریستی اجازه نمی دهند از خاک افغانستان بر ضد امریکا و متحدینش را هشدار بدهند.

او به سوال دیگر مبنی برا این که تمام ماده های تفاهمنامه صلح میان امریکا و طالبان مشروط است، اگر تمام وعده های خود را عملی کنند، امریکا بشمول خروج نیروهایش از افغانستان مواد این تفاهمنامه را عملی خواهد کرد.

موصوف می افزاید که به طور مشروط، پروسه کاهش نیروهایش از افغانستان جریان دارد.

موصوف در مورد خشونت ها و بندی های به سوالی چنین پاسخ داد که در هر دو بخش در این اواخر پیشرفت های زیادی صورت گرفته است، اما باید تا قبل از مذاکرات بین الافغانی خشونت ها کاهش یابد.   

او در مورد وعده طالبان مبنی بر مبارزه با دهشت افگنی، گفت که به اساس تفاهمنامه، طالبان مبارزه با داعش را آغاز کرده اند اما باید با سایر گروه های تروریستی همینطور اقدامات داشته باشند.

وی می گوید که بعد راه حل سیاسی، میان حکومت افغانستان و طالبان، هر دو مشترکاً بر ضد داعش مبارزه خواهند و افغانستان را از وجود داعش و دهشت افگنی پاک خواهند ساخت.

موصوف به سوالی مبنی بر خروج نیروهای امریکایی از افغانستان قبل از انتخابات امریکا گفت که در تفاهمنامه زمان خروج نیروها اعلان شده است.

ولی هدف رییس جمهور ترمپ این است که اگر وعده ها و شرایط  از وقت تعین شده پیش ترعملی شوند، ممکن خروج نیروها نیز قبل از وقت صورت گیرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر