زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ولسی جرگه خواهان معرفی هرچه عاجل اعضای کابینه شدند

ولسی جرگه خواهان معرفی هرچه عاجل اعضای کابینه شدند

author avatar
3 Jun 2020 - 14:50
ولسی جرگه خواهان معرفی هرچه عاجل اعضای کابینه شدند
author avatar
3 Jun 2020 - 14:50

کابل(پژواک،۱۴جوزا۹۹):رییس ولسی جرگه ازمعرفی اعضاى کابینه به اين جرگه در آینده نزدیک خبرداد وازرییس جمهور خواست که در تعیین اعضای کابینه تخصص، شایسته گی، تجربه را در نظر گرفته و از تقرر چهره های ناکام گذشته خود داری نماید.

میر رحمان رحمانی رییس ولسی جرگه درنشست امروز این جرگه به دنبال اعتراضات برخی اعضای این جرگه که گویا سرپرستان و وزراء پاسخگو نیستند، گفت:«قرار است که در آینده نزدیک نامزد وزراء برای گرفتن رای اعتماد به ولسی جرگه معرفی شوند. »

وی افزود:« هیچ وزارت نباید استثناء قرار داده شود، مطابق قانون تمام وزیران رای اعتماد از جرگه بگیرند.»

به گفته موصوف، وزارت های دولت در امور پارلمانی، در امور صلح، در امور رسیده گی به حوادث، در امور شهدا و معلولین و در امور حقوق بشر باید يکجا با اعضای دیگربه اين جرگه کابینه معرفی شوند.

قابل ذکر است که در دو دور گذشته شورای ملی ، وزرای، دولت در امور پارلمانی که در آن زمان وجود داشت برای گرفتن رای اعتماد به ولسی جرگه معرفی نمی شد.

رحمانی افزود:«وزارت های که جدیدا ایجاد شده است باید در نخست فرمان ایجاد آنها فرستاده شود تا مورد تایید جرگه قرار گیرد و بودجه ای داشته باشند.»

وی همچنان از رییس جمهور خواست تا در تعیین اعضای کابینه تخصص، شایسته گی و تجربه را در نظر گرفته و از تقرر چهره های ناکام گذشته خود داری نماید.

شماری ازاعضای دیگر این جرگه نیز خواهان معرفی هر چه عاجل اعضای کابینه شدند و گفتند که باید کابینه همه شمول باشد و تخصص و شایسته گی در آن در نظر گرفته شود.

حلیمه صدف کریمی نماینده مردم جوزجان در این جرگه هشدار داده گفت:«اگر در کابینه آینده جایگاه زنان مشخص نشود و حضور پُررنگ نداشته باشند، زنان در ولسی جرگه برای هیچ نامزدی رای اعتماد نخواهند داد.»

وی از محمد اشرف غنی رییس جمهور و داکتر عدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی خواست تا زنان را درترکيب کابينه فراموش نکنند.

گل احمد نورزاد نماینده مردم نیمروز در این جرگه گفت که نباید چهره ناکام بار دیگر به عنوان نامزد و سرپرست به معرفی گرفته شوند.

شماری از اعضای دیگر این جرگه نیز نظر مشابه داشتند .

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر