زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

«بریتانیا به کمک­ هایش برای آیندۀ بهتر با افغانستان ادامه می دهد»

«بریتانیا به کمک­ هایش برای آیندۀ بهتر با افغانستان ادامه می دهد»

author avatar
4 Jun 2020 - 15:27
«بریتانیا به کمک­ هایش برای آیندۀ بهتر با افغانستان ادامه می دهد»
author avatar
4 Jun 2020 - 15:27

کابل(پژواک،۱۵جوزا ۹۹): سفیر بریتانیا درکابل می گوید که شیوع ویروس کرونا افغانستان را با مشکلات زیادی مواجه نموده ؛اما کشورش متعهد است تا کمک هایش دربخش هاى تقویت نظام صحی،  بشردوستانه و حیاتی با افغانستان ادامه دهد.

این مطلب را خانم الیسون بلیک سفیر بریتانیا در افغانستان درمقالۀ که کاپی آن در دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته، بيان شده است.

دراين مقاله آمده است که شیوع ویروس کرونا برجوامع در سراسر جهان تأثیر گذاشته است. این بزرگترین حالت اضطراری صحی جهانی در یک نسل است و تأثیرات آن بر جوامع ، خانواده ها و افراد در حال حاضر در سراسر جهان آشکار است.

منبع  درادامه می نویسد : « میتوان با کمی تردید گفت که در افغانستان در حالی که این کشور با چالش تغییر صفحۀ جنگ و خشونت و راه یافتن به  صلح پایدار و قابل قبول روبرو است ، ویروس کرونا و اثرات آن چالش هایی را که شهروندان افغانستان با آنها مواجه اند جدی تر ساخته است به شمول چالش های چون کسب درآمد و معاش، محافظت ، پرورش وتربیه همه کودکان اعم از پسران و دختران ، مراقبت از خانواده و دوستان، پایان دادن به خشونت و ساختن آینده بهتر.»

در بخشى ازاين مقاله آمده است :« ما در بریتانیا از طریق برنامه کمک های توسعه یی آنکشور و سایر برنامه های ، کار خود را برای ادامۀ کمک و حمایت از افغانستان و مردم آن کشور در ساختن آینده ای که شایسته آنها است ، ادامه می دهیم.»

به نقل ازاين مقاله گفته شده است :« ویروس کرونا در حال حاضر بحران انسانی موجود را گسترش داده و تعداد افرادی را افزیش داده که در فقر زندگی می کنند و نیاز به حمایت غذایی ، آب صحی و حفظ الصحه دارند. به همین دلیل ما در همکاری با سازمان ملل ، بانک جهانی و دولت افغانستان متعهد هستیم تا کمک های بشردوستانه و حیاتی را برای  افراد نیازمند فراهم نمائیم وضمنا به منظور تقویت نظام صحی افغانستان از طریق کمک های مالی سالانه مان  به صندوق وجهی بازسازی افغانستان به کار خود ادامه می دهیم.»

اين دپلومات بلندپايۀ بريتانيا همچنان خاطرنشان ساخته است : « حتی قبل از شیوع ویروس کرونا، بریتانیا بزرگترین حمایت کننده به ائتلاف جهانی آمادگی در برابر اپیدمی (ویروس همه گیر) بود و با حمایت ما اتحاد واکسین موسوم به "گاوی" بیش از۷۶۰ میلیون کودک را در فقیرترین کشورهای جهان واکسین نموده است.»

بربنياد معلومات منبع، بریتانیا تمویل کننده عمده ائتلاف "گاوی"  است و در ماه اپریل سال جاری ۱،۶۵ میلیارد پوند را به مثابه کمک برای محافظت ۷۵ میلیون کودک در مقابل بیماری های انتانی وقایوی از جمله، سرخکان، محرقه، کولرا و فلج اطفال تعهد نمود و همچنان ۳۱۳ میلیون پوند را برای ساخت واکسین ها، درمان ها و آزمایش های جدید تعهد کرد.

روی همین دلیل بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا امروز میزبان اجلاس مجازی (ویدیویی) جهانی واکسین خواهد بود که  در آن شمارى زيادى از رهبران جهان شرکت خواهند کرد.

وى مى گويد که هدف این اجلاس گرد هم آوری کشور های جهان، تمویل کننده گان، شرکت های داروسازی به منظور کسب حمایت و کمک های مالی آنها برای حفاظت از اطفال، تقویت نظام های صحی و ساختن واکسین ویروس کرونا می باشد.  

الیسون گفته است : « ما در حال حاضر از تلاش های جهانی برای یافتن واکسین ویروس کرونا حمایت می کنیم و آزمایش های بالینی (کلینیکی) واکسین کرونا در دانشگاه های آکسفورد و امپریال لندن در حال انجام است ، خاتمه دادن به این بیماری همه گیر فقط در صورت یافتن و دسترسی همه به واکسین این بیماری امکان پذیر خواهد بود. »

سفيربريتانيا درکابل دربخشى ديگرگفته است : « غیرممکن است که بدانیم اثرات ویروس کرونا تا چه حد خواهد بود ، اما اثرات عمیق آن در سراسر جهان دیده می شود. این  به ما نشان داد كه جوامع ما چه ثروتمند یا فقیر، در حال توسعه یا عضو گروه ۲۰ چقدر به هم پیوسته اند. این همچنان به ما نشان داد که ما در این کنار هم هستیم و امنیت و ثبات بدان معنی است که باید هیچ کس را پشت سر نگذاریم.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر