زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

امرالله صالح: بیشتر از نصف اعضای خانواده و دفترم به کرونا مبتلا شده اند

امرالله صالح: بیشتر از نصف اعضای خانواده و دفترم به کرونا مبتلا شده اند

author avatar
4 Jun 2020 - 16:02
امرالله صالح: بیشتر از نصف اعضای خانواده و دفترم به کرونا مبتلا شده اند
author avatar
4 Jun 2020 - 16:02

کابل(پژواک، ۱۵جوزا ۹۹): معاون اول ریاست جمهوری ضمن تاکید بر رعایت توصیه های وزارت صحت عامه می گوید که بیش ازنصف کارکنان  دفترش با خانواده های شان به ویروس کرونا مصاب شده اند.  

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری با نشر پیامی درصفحه فیسبوکش، از مردم خواسته تا ویروس کرونا را جدی گرفته و دستورات صحی را رعایت کنند.

وی نگاشته است:«کرونا آفت همه گیر و جدی است، لطفا توصیه و حرف های علمی وزارت صحت عامه را مدنظر داشته و بالای خود و خانواده هایتان تطبیق نمایید. ما همه دست به کار استیم تا آسیب های ناشی از این ویروس مهلک را کم سازیم. اما هیچ کس در امان نیست.»

موصوف درادامه گفته است: « بیشتراز نصف اعضای خانواده و اعضای دفتر خودم اکنون به این درد گرفتار شده اند. »

وی درحالی که می گوید ، کشور اکنون در بدترین مرحله از شیوع این ویروس قرار دارد اضافه کرده است :«ما همه این مراحل را از قبل پیش بین بودیم، دولت با تمام منابع و توان در خدمت شماست، همکاری شما شدت و پهنای این بحران را کم میسازد، بخاطر خود و خانواده تان با وزارت صحت عامه همکار باشید. »

درعين حال وزارت صحت عامه با نشر اعلامیه ای که کاپى آن بدسترس آژانس خبرى پژواک قرارگرفته ، گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۹۶ نمونۀ مشکوک در لابراتوار های کشور، مورد آزمایش قرار گرفته که از این میان، ۷۸۷ واقعه آن مثبت تشخیص شده است.

منبع مى گويد که با ثبت واقعات تازه ، تعداد مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به ۱۸۰۵۴ تن افزایش یافته است که از جمله ۱۵۸۵  تن شفا یاب شده و ۳۰۰ تن از اثر این ویروس جان باخته اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر