زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عبدالله: ارزشهای حقوق بشری درگفتگوهای صلح بعنوان یک اصل درنظرگرفته می شود

عبدالله: ارزشهای حقوق بشری درگفتگوهای صلح بعنوان یک اصل درنظرگرفته می شود

author avatar
4 Jun 2020 - 17:18
عبدالله: ارزشهای حقوق بشری درگفتگوهای صلح بعنوان یک اصل درنظرگرفته می شود
author avatar
4 Jun 2020 - 17:18

کابل(پژواک، ۱۵ جوزا ۹۹): دکتور عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی، ارزش‌های حقوق بشری را از مهم ترین دست آوردهای نظام جدید افغانستان عنوان کرده و گفت که با این ارزش‌ها هرگز معامله نخواهد شد.

دوکتور عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی، امروز در دیداری که با رهبری کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان داشت، از تلاش‌های کمیسیون مستقل حقوق بشر در راستای حراست و پاسداری از حقوق افراد و اقلیت‌ها استقبال کرده و تأکید نمود که دولت افغانستان در مورد  حفظ ارزش‌های حقوق بشری تعهد محکم و پایدار دارد.

وی، نقش کمیسیون مستقل حقوق بشر و نهادهای حقوقی و مدنی را در روند صلح موثر خواند و افزود که شورای عالی مصالحه از تلاش‌های آنها حمایت می کند.

موصوف می گوید که هیئت مذاکره‌ کننده افغانستان ارزش‌های حقوق بشری و حقوق مدنی افراد را در‌ گفتگوهای صلح به عنوان اصل اساسی در نظر خواهد گرفت.

عبدالله دربخشى ازصحبت هايش علاوه کرد: «مردم افغانستان تشنۀ صلح هستند؛ اما صلح نباید دستاوردهای چندین ساله مردم را تهدید کند؛ چنین صلحی نتیجۀ معقول و پایدار به دنبال ندارد.»

رئیس شورای عالی مصالحه ملی، از آغاز عنقریب گفتگوهای صلح میان هیئت افغانی و گروه طالبان خبر داد و گفت که مردم افغانستان در جریان گفتگوها قرار خواهند داشت.

از سوی هم نعیم نظری کمیشنر کمیسیون حقوق بشر که در این دیدار صحبت می کرد، از شکل گیری شورای عالی مصالحه به رهبری داکتر عبدالله عبدالله استقبال نموده و ابراز امیدواری کرد که این گام منتج به صلح پایدار و سراسری در کشور گردد.

وی گفت که این کمیسیون از تمام تلاش های صلح در کشور حمایت می کند؛ اما حقوق اقلیت ها، حقوق زنان و قربانیان جنگ نباید در این روند نادیده گرفته شود.

موصوف، صلح را نیاز حیاتی مردم افغانستان دانسته و تاکید کرد که ارزش های حقوق بشری باید در گفتگوهای صلح به عنوان خط سرخ مطرح شود و هردو طرف بر تعهدات جهانی حقوق بشر پای بندی نشان دهند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر