زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

​عثمانی: سکتور صحت افغانستان نتوانسته اعتماد مردم را جلب کند

​عثمانی: سکتور صحت افغانستان نتوانسته اعتماد مردم را جلب کند

author avatar
4 Jun 2020 - 12:23
​عثمانی: سکتور صحت افغانستان نتوانسته اعتماد مردم را جلب کند
author avatar
4 Jun 2020 - 12:23

کابل (پژواک، ۱۵ جوزا ۹۹): سرپرست جدید وزارت صحت عامه،، از عدم موجودیت امکانات ناکافی در شفاخانه ها و بستری شدن مریضان مصاب به ویروس کرونا در خانه های شان انتقاد کرده و گفت که به زودی، برنامه های مؤثری در راستای مبارزه با ویروس کرونا، روی دست گرفته خواهد شد.

این در حالی است که روزگذشته رئیس جمهور غنی، احمد جواد عثمانی را بحیث نامزد وزیر و سرپرست وزارت صحت عامه، از طریق ویدیو کنفرانس رسماً معرفی کرد.

عثمانی، پیش از این به حیث معین و رئیس ارتباط خارجه وزارت صحت عامه ایفای وظیفه کرده است.

داکتر احمد جواد عثمانی، سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه، امروز در نخستین روز کاری اش در یک نشست خبری در کابل ظاهر شد و از اعتماد رهبری دولت افغانستان سپاسگذاری کرد.

وی، به ملت و دولت افغانستان تعهد سپرد که به مصابۀ فرزند صدیق کشور، در خدمت هر شهروند بصورت مداوم قرار داشته و از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ نخواهد کرد.

موصوف می گوید: «سکتور شفاخانه های افغانستان، با تاسف که در شرایط نورمال یعنی قبل از شیوع ویروس کرونا، بنابر کیفیت پائین خدمات صحی، نتوانسته که اعتماد مردم را جلب کند و در شرایط بحران کرونا هم که معمولاً ظرفیت شفاخانه ها پائین تر از نیازمندی بوده است.»

عثمانی، از موجودیت ضعف مدیریت، رهبری و کیفیت در شفاخانه ها به خصوص شفاخانه های دولتی انتقاد کرده و گفت: «چپن سفیدان، مریضان و مریض داران از وضعیت نابسامان شفاخانه ها به ستوه آمده اند.»

به گفته عثمانی، برخی مریضان مصاب به ویروس کرونا، بنابر عدم موجودیت امکانات ناکافی در سطح شفاخانه ها و در نظر گرفتن نیازمندی های انسانی، مجبور شده اند که در خانه های شان تحت مداوا قرار بگیرند که درد آور است.

از سوی دیگر وی گفت که سکتور صحت کشور، در دو دهه گذشته دستاوردهای بزرگ و چشم گیری نیز داشته که شامل کاهش مرگ و میر کودکان و مادران است.

او تصریح کرد: «سه وظیفه مهم برای وزارت صحت عامه سپرده شده است که شامل مبارزه با ویروس کرونا، اصلاحات در نظام شفاخانه ها و اصلاحات در عرضه خدمات صحی می باشد که با تیم کاری خود تلاش می کنیم که آن را عملی کنیم.»

به گفتۀ وی، در بخش مبارزه با کرونا طرح های عملی و موثر را به فعالیت ها و کارهایی که از قبل در این زمینه صورت گرفته، اضافه خواهد کرد تا یک راهکار واضح و جامع از سطح فرد و خانواده در قسمت وقایه و پیشگیری ویروس کرونا به میان بیاید.

موصوف در ادامۀ صحبت هايش افزود که مراکز قرنطین و تجریدگاه ها باید به مکان هایی مبدل شود که مردم با اطمینان خاطر خود را در آنجا قرنطین و از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری کنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر