زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت معارف: مکاتب خصوصی می توانند دروس آنلاین را آغاز نمایند

وزارت معارف: مکاتب خصوصی می توانند دروس آنلاین را آغاز نمایند

author avatar
7 Jun 2020 - 15:40
وزارت معارف: مکاتب خصوصی می توانند دروس آنلاین را آغاز نمایند
author avatar
7 Jun 2020 - 15:40

کابل(پژواک، ۱۸جوزا ۹۹): وزارت معارف ضمن این که از دانش آموزان میخواهد جهت استفاده مفید از دورۀ تعطیلات، برنامه های ممد درسی را تعقیب کنند، اعلان کرد که امتحانات چهارونیم ماهه مکاتب سرد سیر همزمان با امتحانات سالانه اخذ خواهد شد.

اين وزارت همچنان گفته است که مکاتب خصوصى می‌توانند دروس آنلاین و غیر حضوری را با درنظرداشت کیفیت آموزشی و رضایت خانواده‌ها آغاز کنند.

در خبرنامه اى مطبوعاتی وزارت معارف که امروز منتشر شده، آمده است:« کیمتۀ اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، فیصله کرد که رخصتی‌های مکاتب، مدارس، کورس‌های خصوصی مراکز تربیه معلم دولتی و مکاتب خصوصی اعتبار از یکشنه ۱۸ جوزا تا تاریخ ۱۸ سنبله سال ۱۳۹۹خورشیدی (برای مدت زمان سه ماه) تمدید گردید، اما برنامه‌های آموزش از راه دور ادامه می یابد. »

در خبرنامه همچنان گفته شده است که تصمیم در رابطه به آغاز آموزش حضوری در مکاتب بستگی به کاهش و پایان تهدید ویروس کرونا در کشور دارد.

به اساس معلومات منبع، امتحاناتِ چهارونیم ماهه دانش آموزان مکاتب ولایاتِ سردسیر در پایان سال تعلیمی همزمان با امتحانات سالانه اخذ گرديده و نمره امتحانات از ۱۰۰ محاسبه مى شود .

افزون برآن وزارت معارف گفته است که  امتحان سالانه‌ مناطق گرمسیر الی اطلاع ثانی، معطل می باشد.

منبع درادامه خاطر نشان کرده است :«قرار است وزارت معارف گزینه‌های بدیل خدمات تعلیمی را به صورت رسمی آغازکند.»

به اساس این طرح تجمعات محدود با رعایت تدابیر بهداشتی و ضدعفونی‌سازی و دروس آنلاین (آموزش از راه دور) درنظر گرفته شده است.

به نقل از خبرنامه ، رهبری وزارت معارف از دانش آموزان می‌خواهد، جهت استفاده‌ی مفید از دوره تعطیلات، برنامه‌های مُمد درسی (دروس تلویزیونی و رادیویی) را تعقیب نمایند.

منبع همچنان می افزاید،مکاتب خصوصی در سراسرکشور می‌توانند دروس آنلاین و غیر حضوری را با درنظرداشت کیفیت آموزشی و رضایت خانواده‌ها آغاز کنند.

در بخشى ازاين خبرنامه آمده است که بر اساس فیصله جلسه رهبری وزارت معارف با مسئولان اتحادیه‌ی مکاتب خصوصی، برای آنعده از دانش آموزانی که به مشکل مالی مواجه هستند تخفیف، قرضه و تآجیل، از جانب مکاتب خصوصی در نظر گرفته خواهد شد.

خبرنامه تصریح کرده است که وزارت معارف از پروسه تعلیمات آنلاین مکاتب خصوصی نظارت جدی خواهد داشت.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر