زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

آتش سوزی در یک مارکیت در شهر شبرغان خسارات هنگفت مالی بر جا گذاشت

آتش سوزی در یک مارکیت در شهر شبرغان خسارات هنگفت مالی بر جا گذاشت

author avatar
10 Jun 2020 - 16:31
آتش سوزی در یک مارکیت در شهر شبرغان خسارات هنگفت مالی بر جا گذاشت
author avatar
10 Jun 2020 - 16:31

شبرغان(پژواک، ۲۱ جوزا ۹۹):  آتش سوزی درمارکیت راه ابریشم شهرشبرغان صبح امروز خسارات هنگفت مالی را برای دکانداران بخصوص زنان دست فروش دراین مارکیت به جا گذاشت.

درمورد علل آتش سوزی تا کنون هیچ سرنخی بدست نیرو های کشفی امنیتی نیافتاده ولی بیشترین خساره را دراین مارکیت زنان دست فروش برداشته اند.

دراین حال سمونیارعبدالواحد وجدان قوماندان امنیه ولایت جوزجان به آژانس خبری پژواک گفت که درنتیجه اين آتش سوزى چندين دکان وغرفه طعمه حریق شده است.

وی خاطرنشان ساخت که میلیون ها افغانی از بابت آتش سوزی دراین مارکیت به دکانداران خساره وارد گردیده است .

وجدان تصریح کرد که منسوبین مدیریت اطفاییه قوماندانی امنیه توانستند تا جلو آتش سوزی پنجاه باب دکان و غرفه ها دراين مارکيت را بگیرند.

او همچنان گفت که درمورد این رویداد منسوبین نیرو های کشفی امنیتی داخل اقدام شده  اما تا کنون سرنخی پیرامون آتش سوزی بدست نیاورده اند.

قوماندان امنیه جوزجان می گوید: « آتش سوزی به هر عنوانی که درنقطه از شهر صورت میگیرد پولیس مکلفیت دارد تا درمورد آن تحقیق کند و درمورد این رویداد نیز بررسی های ما جریان دارد.»

مارکیت راه ابریشم سال گذشته با ظرفیت چهل باب دکان توسط ریاست شهرداری ساخته شده بود که قسمت از دست فروشان و فروشنده گان قالین درآن مصروف فعالیت فروش محصولات طرف نیاز مردم بودند . 

زرین زنی که از بیست و پنج سال به اینسو درشهرشبرغان مصروف کاردست فروشی است و پارچه های پول سوختگی دخل دکانش را به دامن دارد میگوید:« برای پرداخت قرض معامله دارم درشهرمزارشریف حدود هفتاد هزارافغانی آماده کرده بودم که همگی طعمه حریق شده است.»

وی درحالیکه لبانش ترک برداشته و از زیادت اضطراب نمیتوانست سخن بگوید گفت:« دار و ندارم دردکان سوخت وحدود سه صد هزار افغانی مال داشتم که ازآن به جزاز پارچه و تکه های سوخته چیزی به جا نمانده است.»

بصیراحمد یکی از دکانداران دیگر گفت که  حوالی ساعت چهارصبح بود که تیلفون آمد و از حریق مارکیت برایش اطلاع دادند .

او علاوه کرد :« وقتی اینجا آمدم دیدم دکانم حریق شده و چیزی از اجناس دکان باقی نمانده است، علت آتش سوزی برای من و سایردکانداران معلوم نیست چون اینجا چوکیدارهمه شب موجود میباشد و او مکلفیت دارد که درچنین مواقع مراجع مربوط و دکانداران را درجریان قراردهد.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر