زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نماینده جدید ملکی ناتو: جامعه جهانی نمی خواهد افغانستان به عقب برگردد

نماینده جدید ملکی ناتو: جامعه جهانی نمی خواهد افغانستان به عقب برگردد

author avatar
11 Jun 2020 - 16:30
نماینده جدید ملکی ناتو: جامعه جهانی نمی خواهد افغانستان به عقب برگردد
author avatar
11 Jun 2020 - 16:30

کابل (پژواک، ۲۲ جوزا ۹۹): نماینده جدید ملکی ناتو می گوید، جامعه جهانی و کشورهای کمک کننده نمی خواهند که با نادیده گرفتن پیشرفت ها در زمینه های دموکراسی،حقوق بشر و حاکمیت قانون،افغانستان به عقب برگردد.

این اظهارات را ستیفانو پونترکروف نماینده جدید ملکی ناتو و سفیراین سازمان برای افغانستان در مصاحبه اختصاصی به آژانس خبری پژواک بیان داشته است.

او که باشنده ایتالیا است، دوران کودکی خود را در افغانستان سپری کرده و آن زمان پدرش دیپلومات ایتالیا در افغانستان بود، اخرین ماموریت او به حیث سفیر ایتالیا در پاکستان بوده است.

او همچنان در وزارت دفاع ایتالیا و شماری دیگر از وزارتهای آن کشور در بستهای بلند ایفای وظیفه کرده و تجربه کاری وسیع دارد.

ستیفانو جانشین نیکولاس کی انگلیسی، نماینده پیشین ملکی ناتو گماشته شده است.

او در جریان مصاحبه اختصاصی با پژواک از تمام رسانه تشکری کرد و گفت که در شرایط بد امنیتی اطلاع رسانی نموده و رسالت خویش را به گونه خوب انجام داده اند.

وی در اشاره به موافقتنامه امریکا و طالبان می گوید:«امریکا قبل و بعد از تعهد با طالبان با ناتو مشوره کرده است، ناتو از این توافقنامه، و از اعلامیه مشترک حکومت افغانستان، ناتو و امریکا کاملا حمایت میکند.»

موصوف می افزاید، بعد از امضای موافقتنامه و صدور اعلامیه مشترک، برای افغانستان یک چانس طلایی صلح مساعد شده که باید از آن استفاده اعظمی صورت گیرد.

نماینده جدید ملکی ناتو گفت، با امضای موافقتنامه صلح، زمینه برای ایجاد تفاهم سیاسی در افغانستان مساعد گردیده و امید که در این کشور صلح تامین شود و بار دیگر به لانه تروریستان جهانی مبدل نگردد.

وی افزود:« سهل و اسان نیست که این پروسه به زودی تکمیل شود، اما اگر دیده شود، در این اواخر در پروسه صلح افغانستان اقدامات مهم صورت گرفته است که بر بنیاد آن فضای اعتماد ایجاد شده، خشونتها کاهش یافته، در عید آتش بس شد و پروسه رهایی زندانیان جریان دارد.»

ستیفانو می گوید، این اقدامات نه تنها به پایان رساندن معضله افغانستان کمک می کند، بل همزمان در مبارزه با کرونا نیز مفید تمام می شود.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر