زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کار ساخت صدها مکان برای نگهداری محصولات زراعتی آغازشد

کار ساخت صدها مکان برای نگهداری محصولات زراعتی آغازشد

author avatar
11 Jun 2020 - 11:49
کار ساخت صدها مکان برای نگهداری محصولات زراعتی آغازشد
author avatar
11 Jun 2020 - 11:49

کابل(پژواک، ۲۲ جوزا ۹۹): وزارت زراعت از آغاز کار ساخت بیش از ۱۲۲۰ ساختمان به هزینه نزدیک به ۳۷۶ میلیون افغانی،  برای نگهداری محصولات زراعتی، در ۱۱ ولایت خبرداد.

در خبرنامه اى این وزارت که امروز ۲۲ جوزا در دسترس آژانس خبری پژواک قرارگرفته، آمده است که قراردادهای ساخت ۳۴۳ ذخیره‌خانه‌ی پیاز ، ۱۹۲باب کشمش‌خانه، ۳۹۴ ذخیرۀ صفر انرژی برای کچالو و توزیع ۳۰۰ خشک ‌کننده‌ی آفتابی در ۱۱ ولایت، امروز میان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، پروژه‌ی سکتوری انکشاف زنجیره‌ی ارزش باغداری و دهقانان و باغداران مستفید شونده از تطبیق این پروژه‌ها به امضا رسید.

منبع می نویسد که هزینۀ‌ جمعی این پروژه‌ها، نزدیک به ۳۷۶ میلیون افغانی است.

حشمت‌الله غفوری، معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، با امضای این قراردادها در این مراسم گفت: «بر اساس قراردادهای امروز، به منظور رُشد زنجیره‌  ارزش باغداری و تقویت اقتصاد دهقانان،۳۴۳ ذخیره‌خانه صفر انرژی پیاز در۱۱ ولایت که تحت پروژه سکتوری انکشاف زنجیره ارزش باغداری قرار دارند، اعمارخواهد شد.»

وی درادامه افزود: «امروز همچنان قرارداد ساخت ۱۹۲ کشمش‌خانه، ۳۹۴ ذخیره‌خانه‌ی صفر انرژی برای کچالو و۳۰۰ خشک‌کننده‌ی آفتابی در ولایت کابل به امضا خواهد رسید. این کشمش‌خانه‌ها، ذخیره‌خانه‌های صفر انرژی برای کچالو در ۱۱ ولایت اعمار خواهد شد.»

بر اساس این قرارداد، ۱۹۲ کشمش‌خانه در ولایت‌های کابل، غزنی، لوگر، پکتیا، ۳۹۴ ذخیره‌خانه‌ی کچالو در ولایت‌های بامیان، وردک، غزنی، پکتیکا، پکتیا، لوگر و کابل،۳۴۳ ذخیره‌خانه‌ی پیاز در ولایت‌های کابل، غزنی لوگر، پکتیکا، پکتیا، وردک، بامیان اعمار می‌گردد و نیز ۳۰۰ خشک‌ کن آفتابی در ولایت‌های کابل، بامیان، ننگرهار، لغمان، کنر، پکتیا، لوگر، پکتیکا، غزنی، وردک و خوست توزیع می‌شود.

به نقل از خبرنامه، پیش از این برنامه‌ نیز، طرح مدیریت محصولات زراعتی توسط وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از سوی شورای عالی اقتصادی تأیید و از جانب محمداشرف غنی رییس جمهور کشور منظور شده بود.

پروژه‌های برنامه‌ی مدیریت محصولات زراعتی در حال حاضر، در ۳۴ ولایت در حال تطبیق است.

قابل یادآوری است که هزاران کشمش‌خانه، ذخیره‌خانه‌  پیاز، ذخیره‌خانه‌  کچالو و صدها سردخانه‌ ، برای دهقانان با ۹۰ درصد هزینه‌  وزارت زراعت ساخته می‌شود.

منبع می نویسد  که توزیع یک‌هزار ماشین خشک‌کننده‌ی آفتابی میوه ؛ دیگر بخش برنامه‌ی مدیریت محصولات زراعتی است.

وزارت زراعت می گوید که با تطبیق پروژه‌های برنامه‌  مدیریت محصولات زراعتی، برای بیش از ده‌ها هزار نفر کار موقت و برای هزاران نفر دیگر کار دایمی ایجاد می‌شود.

این پروژه‌های وزارت زراعت در حالی تطبیق می‌شود که شیوع ویروس کرونا، میزان کسب‌وکارها را کاهش داده است، اما پروژه‌های کارآفرینانه‌ی چند ماه اخیر وزارت زراعت که به زیربناسازی برای دهقانان و باغداران منجر می‌شود، تا اندازه‌هایی در مناطق روستایی، جلو مشکلات بی‌کاری را می‌گیرد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر