زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مراکز تحصیلات عالی ،بعد از ختم دورۀ قیود صنوف تشدیدی حضوری برگزارمى کنند

مراکز تحصیلات عالی ،بعد از ختم دورۀ قیود صنوف تشدیدی حضوری برگزارمى کنند

author avatar
14 Jun 2020 - 11:55
مراکز تحصیلات عالی ،بعد از ختم دورۀ قیود صنوف تشدیدی حضوری برگزارمى کنند
author avatar
14 Jun 2020 - 11:55

کابل(پژواک،۲۵جوزا۹۹):وزارت تحصیلات عالی می گوید مراکز تحصیلات عالی دولتی و خصوصی، بعد از ختم دوره اى قیود در گشت و گذار، مکلف به برگزاری صنوف تشدیدی حضوری بین ۸ تا ۱۰هفته می باشند. 

به دلیل شیوع ویروس کرونا درکشور، امسال دروس حضوری در مراکز تحصیلات عالی دولتی و خصوصی آغازنگرديد و درحال حاضر اکثرمراکز تحصیلی دولتی و خصوصی ، دروس را از طریق آنلاین آغاز کرده اند.

چند روز قبل حکومت اعلام کرد که به دلیل شیوع سریع ویروس کرونا درکشور،  دروس حضوری مراکز تعلیمی و تحصیلی تا سه ماه دیگر آغاز نمی گردد.

در خبرنامه مطبوعاتی، وزارت تحصیلات عالی که امروز ۲۵ جوزا  منتشرشده،به نقل ازسید فرهاد شهید زاده معین امور محصلان وزارت تحصیلات عالی گفته شده است که سیستم دروس آنلاین به اساس نیاز به حیث مُمد درسی و برای انتقال دانش و مشغولیت مفید برای محصلان روی  دست گرفته شده است.

وی با قدردانی از نهاد های تحصیلی که با استفاده از تکنالوژی معلوماتی دروس آنلاین را آغاز کرده اند گفته است که دوره آموزشی سمستر وار محصلان می تواند با یک دوره تشدیدی آموزش حضوری چند هفته یی تکمیل گردد.

وی افزود که به همین منظور طرحی دو گزینه یی جهت رفع مشکلات نهاد های تحصیلات عالی خصوصی و زمینه سازی تکمیل دروس محصلان در سال جاری روی دست گرفته شده است.

شهید زاده همچنان از ریاست اتحادیه پوهنتون ها و موسسات تحصیلات عالی خواست که با در نظر داشت شرایط موجود در کشور راه­کارهای شان را در رابطه به تخفیف فیس ها در نهاد های تحصیلی نیز ارائه نمایند.

در خبرنامه آمده، قرار است در جلسۀ بعدی بالای طرح مشترک آغاز و ختم سمسترهای تحصیلی در سال جاری و سایر برنامه ها در خصوص نهاد های تحصیلات عالی خصوصی تصامیم لازم اتخاذ و به منصه اجرا گذاشته شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر