زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

​شمار مبتلايان به ویروس کرونا در افغانستان به بیش از۲۶ هزار تن رسید

​شمار مبتلايان به ویروس کرونا در افغانستان به بیش از۲۶ هزار تن رسید

author avatar
16 Jun 2020 - 16:17
​شمار مبتلايان به ویروس کرونا در افغانستان به بیش از۲۶ هزار تن رسید
author avatar
16 Jun 2020 - 16:17

کابل (پژواک، ۲۷ جوزا ۹۹): وزارت صحت عامه، از ثبت ۷۹۳ واقعۀ جدید بیماری کرونا، طی ۲۴ ساعت گذشته در ۳۳ ولايت کشور خبر داده می گوید که تعداد مجموعی مصاب شدگان به اين ويروس در افغانستان به ۲۶۳۱۰ تن افزایش یافته است.

 اين درحاليست که رقم مبتلايان به ويروس کرونا در ولايت هرات به دليل ختم شدن کيت هاى تشخيصيه در آن ولايت از سه روز به اينسو با رسانه هاى شريک نشده است.

در خبرنامه ی مطبوعاتی وزارت صحت عامه که امروز به آژانس خبرى پژواک فرستاده شده، آمده است که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۴۰ نمونۀ مشکوک در لابراتوارهای کشور، مورد آزمایش قرار گرفته که از این میان، ۷۹۳ واقعه آن مثبت؛ تشخیص شده اند.

در ادامۀ خبرنامه آمده است که از مجموع این تعداد تازه ثبت شده، ۴۶۰ در کابل، ۶۱ در بدخشان، ۵۹ در تخار، ۵۸ در بامیان، ۳۴ در لوگر، ۳۴ در بغلان و ۲۸ تن در پکتیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

بر اساس خبرنامه، به تعداد ۱۳ تن در ولایت لغمان، ۱۳ در کندهار، ۱۰ در زابل، ۶ در پروان، ۶ در هلمند، ۵ در پنجشیر، ۴ در کندز و ۲ تن در نیمرزو نیز به ویروس کرونا مصاب شده اند.

وزارت صحت عامه می گوید که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۸۱ تن بهبود یافته است که تعداد مجموعی بهبود یافته گان به ۵۵۰۸ تن رسیده که این یک خبر خوش است.

این وزارت، از ثبت ۱۳ واقعه فوتى به اثر ابتلا به (کوید ۱۹) در یک شبانه روز گذشته خبر داده ، می گوید که شمار مجموعی افراد وفات شده در افغانستان به ۴۹۱ تن رسیده است.

اما منبع، در مورد ارقام تازه مصاب شدگان به ویروس کرونا، بهبود یافته گان و وفات در ولایت هرات، معلومات ارائه نکرد.

درعين حال وزارت صحت عامه گفته است که ویروس کرونا در افغانستان در حال گسترش است و این بیماری مهلک در هر خانواده نفوذ کرده و به همین دلیل به مراکز صحی خصوصی نیز اجازه تشخیص کرونا داده شد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر