زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کار ده ها پروژه باغداری درغزنی آغاز می شود

کار ده ها پروژه باغداری درغزنی آغاز می شود

author avatar
17 Jun 2020 - 22:02
کار ده ها پروژه باغداری درغزنی آغاز می شود
author avatar
17 Jun 2020 - 22:02

کابل(پژواک، ۲۸ جوزا ۹۹): وزارت زراعت از آغاز کار ۹۰ پروژه باغداری که به هزینه ۶۲ میلیون افغانی میباشد، در ولایت غزنی خبرداد.

در خبرنامه وزارت زراعت، مالداری و آبیاری که کاپی آن در دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته، آمده است که قرارداد ۹۰ پروژه‌ که توسط پروژه‌انکشاف زنجیره‌ارزش باغداری عملیمی‌شود، در ولایت غزنی به امضا رسید.

منبع می نویسد که این قراردادها از سوی وزارت زراعت وپروژه‌سکتوری انکشاف زنجیره‌ارزش باغداری با ولایت غزنیمستفیدشونده‌گان پروژه‌ها بسته شده است.

عبدالولی کوچی رییس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت غزنیمی‌گوید که بر اساس قراردادهایامروزی، برای انکشاف زنجیر‌ی ارزش باغداری و به منظور رشد اقتصاد دهقانان،در مرکز ولایت غزنی و ولسوالی‌های قره‌باغ و خواجه عمری، به ارزش نزدیک به۶۲میلیون افغانی ۹۰ پروژه‌زراعتی تطبیق می‌شود.

در خبرنامه آمده است، کار این پروژه‌ها که شامل کشمش‌خانه‌ها و ذخیره‌خانه‌های پیاز و کچالو می باشد، به زودی آغاز می گردد.

منبع می نویسد که پروژه‌سکتوری انکشاف زنجیره‌ارزش باغداری، در ۱۱ ولایت کابل، لوگر،پکتیا، پکتیکا، خوست، غزنی، میدان‌وردک، ننگرهار، کنر، لفمان و بامیان، کارمی‌کند.

به نقل از خبرنامه، بازاریابی با افزایش توانایی و توسعه، موثریت مرکزهای پروسس محلی،عصری‌سازی تولید زراعتی با تطبیق تحقیقات، ساخت گل‌خانه‌ها و بنیادهای زراعتی مدرن و در سطح جهانی، برندسازی محصولات زراعتی کشور از زمینه‌هایکاری این پروژه است.

منبع نگاشته است که پیش از این برنامه‌مدیریت محصولات زراعتی با آغاز کار ساختهزاران کشمش‌خانه، ذخیره‌خانه‌پیاز و کچالو، صدها سردخانه‌ی سارک براینگهداری میوه و توزیع هزار ماشین خشک‌کننده‌ی آفتابی میوه، کارش را آغازکرده است که نقش بزرگی در کاهش بیکاری و افزایش زیربناهای محلی زراعتی دارد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر