زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مشرانو جرگه: قاچاق ۳۲ دستگاه “ونتلاتور” بررسی وعاملان آن مجازات شوند

مشرانو جرگه: قاچاق ۳۲ دستگاه “ونتلاتور” بررسی وعاملان آن مجازات شوند

author avatar
23 Jun 2020 - 14:30
مشرانو جرگه: قاچاق ۳۲ دستگاه “ونتلاتور” بررسی وعاملان آن مجازات شوند
author avatar
23 Jun 2020 - 14:30

کابل(پژواک،۳سرطان ۹۹): رییس و برخی اعضای مشرانو جرگه، به بررسی جدی «قاچاق دستگاه های تنفس مصنوعی به پاکستان» تاکید نموده می گویند، کسانی که در قاچاق این دستگاه ها دست دارند، باید شناسایی و مجازات شوند.

بر اساس گزارش آژانس خبری پژواک که دیروز منتشر شد، ۳۲ دستگاه تنفس مصنوعی (ونتلاتور) که برای مقابله با ویروس کرونا با افغانستان کمک شده است، درحالی به پاکستان قاچاق شده که  مبتلایان به بیماری کرونا در کشور به دلیل کمبود اکسیجن جان میدهند.

این گزارش به شکل گسترده دررسانه و صفحات اجتماعی بازتاب یافت و امروز  درجلسۀ عمومى مشرانوجرگه نیز در مورد بحث صورت گرفت.

عبدالوهاب عرفان عضو مشرانوجرگه در نشست امروز این جرگه گفت که این گزارش باید مستند سازی شود و کسانی که در قاچاق این دستگاه ها دست دارند شناسایی و مجازات شوند.

او افزود:«شماری از افغان ها به خاطر نبود دستگاه های تنفس مصنوعی جان های شان را از دست دادند، اما متاسفانه این دستگاه های کمک شده قاچاق می شود، کسانی که به دلیل نبود این دستگاه ها جان داده، قاچاقبران و دزدان این دستگاه ها قاتلان آنها می باشند.»

محمد علم ایزدیار نایب اول مشرانوجرگه نیز گفت که شماری از دستگاه های تنفس مصنوعی به سرقت برده اشت و باید با این قضیه برخورد قانونی شود.

سید صفی الله هاشمی عضو دیگراین جرگه گفت:«در حالی ۳۲ دستگاه به پشاور قاچاق شده است که مردم به کمک های جامعه جهانی نیاز دارد، سهل انگاری دراین شرایط پذیرفتنی نیست، امیداور هستیم این قضیه بررسی شود و کسانی که دراین قضیه دست دارند به پنجه قانون سپرده شوند.»

شماری از اعضای دیگر این جرگه نیز خواهان بررسی قاچاق دستگاه های یاد شده شدند.

فضل هادی مسلمیار رییس مشرانوجرگه گفت که پژواک یک رسانه معتبر است و گزارشی را که به نشر رسانده حتماً مستند سازی کرده است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر