زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در سال روان به بيش از١١٠٠ قضیۀ خشونت علیه زنان در محاکم رسیدگی شده است

در سال روان به بيش از١١٠٠ قضیۀ خشونت علیه زنان در محاکم رسیدگی شده است

author avatar
25 Jun 2020 - 16:46
در سال روان به بيش از١١٠٠ قضیۀ خشونت علیه زنان در محاکم رسیدگی شده است
author avatar
25 Jun 2020 - 16:46

کابل(پژواک، ۵ سرطان ۹۹):لوی څارنوالی می گوید که در شش ماه نخست سال روان، به۱۱۷۳ قضیه خشونت علیه زنان درمحاکم افغانستان رسیدگی شده است و بیشترین این قضایا در کابل بوده است.

جمشید رسولی سخنگوی لوی څارنوالی می گوید:«۱۱۷۳ قضیه خشونت در شش ماه نخست ۱۳۹۹ در محاکم به ثبت و به آن رسیده گی شده است، دوسیه ها نخست از سوی ارگانهای امنیتی و کشفی به څارنوالی ارسال می شود که بعد از تحقیق به محاکم فرستاده می شود و در مورد حکم صادر می شود.»

او  امروز درکابل به خبرنگاران گفت که این خشونت ها شامل تجاوز جنسی، لت و کوب،آزار و اذیت، نکاح اجباری، ممانعت از حق ازدواج، ازدواج زیر سن، منع تصرف در اموال و غیره می باشد.

او می گوید که از مجموع این قضایا،۳۳۹ قضیه در کابل، ۹۴ قضیه در هرات، ۶۷ قضیه در دایکندی، ۶۶ قضیه در تخار، ۶۳ قضیه در ننگرهار و متباقی در سایر ولایات به وقوع پیوسته است.

به گفته اى موصوف، از مجموع قضایای که یادشده شده ۵۴۸ مورد آن لت و کوب، ۱۴۱ مورد آزاد و اذیت و ۱۲۱ مورد تجاوزجنسی می باشد. او در مورد چگونگی قضایا متباقی معلومات نداد.

همچنان او بدون ارایه جزییات گفت که بازداشت شده گان در پیوند به قضایای یادشده به مجازات تا سطح اعدام، حبس الی ۳۰ سال و مجازات های نقدی محکوم شده اند.

وی همچنان در نشست امروز گفت که حضور زنان در اداره های لوی څارنوالی از سه درصد به بیست درصد بلند رفته است.

موصوف خاطر نشان کرد که در حال حاضر در حالی در ۳۴ ولایت کشور څارنوالان زن حضور دارند که  چند سال پیش تنها در پنج یا شش ولایت څارنوال  زن وجود داشت.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر