زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رقم مبتلايان  به کرونا در کشور به بیش از۳۰ هزار و وفيات به ۶۷۵ تن رسيده است

رقم مبتلايان به کرونا در کشور به بیش از۳۰ هزار و وفيات به ۶۷۵ تن رسيده است

author avatar
25 Jun 2020 - 14:03
رقم مبتلايان  به کرونا در کشور به بیش از۳۰ هزار و وفيات به ۶۷۵ تن رسيده است
author avatar
25 Jun 2020 - 14:03

کابل (پژاوک، ۵ سرطان ۹۹): وزارت صحت عامه، از ثبت ۴۶۰ واقعۀ جدید بیماری کرونا، طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داده می گوید که تعداد مجموعی مصاب شدگان به اين ويروس تاکنون در افغانستان به ۳۰۱۷۵ تن افزایش یافته است.

در خبرنامه ی دفتر مطبوعاتی وزارت صحت عامه  که امروز به رسانه ها فرستاده شده، آمده است که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۷۵نمونۀ مشکوک در لابراتوارهای کشور، مورد آزمایش قرار گرفته که از این میان، ۴۶۰ واقعه آن مثبت؛ تشخیص شده اند.

در ادامه اى خبرنامه آمده است که از مجموع این تعداد تازه ثبت شده، درکابل ۱۶۶ واقعه، پکتیا ۶۹ واقعه، هرات ۵۹ واقعه، تخار ۳۸ واقعه، دایکندی ۲۹ واقعه، کاپیسا ۲۵ واقعه، کندز ۲۴ واقعه، بغلان ۱۸ واقعه، ميدان وردک ۱۳ واقعه،بدخشان ۷ واقعه، ننگرهار ۵ واقعه، بامیان ۳ واقعه، کنر ۲ واقعه، يک تن در لوگر و يک تن هم  در لغمان به ویروس کرونا مصاب شده اند.

وزارت صحت عامه می گوید که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۵ تن بهبود یافته است که تعداد مجموعی بهبود یافته گان تاکنون به ۱۰۱۷۴ تن رسیده که این یک خبر خوش است.

این وزارت، از ثبت ۳۶ واقعۀ فوتى به اثر ابتلا به (کوید ۱۹) در یک شبانه روز گذشته  نيز خبر داده، می گوید که شمار مجموعی افراد وفات شده در افغانستان به ۶۷۵ تن رسیده است.

این در حالی است که در این اواخیر شیوع ویروس کرونا در افغانستان در حال کاهش می باشد.

قابل یاد آوریست است که  سه روز قبل یک نهاد موسوم به «باور ځواک» با نشر یک نظر سنجی تازه گفت که بیش از ده میلیون در افغانستان به ویروس کرونا مصاب اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر