زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

به حکم رييس جمهور” ادارۀ بازرس”مصارف مبارزه با کرونا را بررسی مي کند

به حکم رييس جمهور” ادارۀ بازرس”مصارف مبارزه با کرونا را بررسی مي کند

author avatar
30 Jun 2020 - 16:39
به حکم رييس جمهور” ادارۀ بازرس”مصارف مبارزه با کرونا را بررسی مي کند
author avatar
30 Jun 2020 - 16:39

 کابل(پژواک،١٠سرطان۹۹): به اساس حکم رئیس جمهورغنى،"ادارۀ بازرس"مکلف گرديد تا شکایات و گزارش های مربوط به چگونگی مدیریت و مصرف منابع مبارزه با ویروس کرونا را بررسی نماید.

درخبرنامه اى دفتر مطبوعاتی سخنگوی رییس جمهور که در دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته، آمده است که رئیس جمهورغنی در مورد بازرسی شکایات و گزارش ها مربوط به چگونگی مدیریت و مصرف منابع مبارزه باشیوع ویروس کرونا، حکم هفت ماده‌یی را صادر کرد.

 درماده اول این حکم گفته شده است که اين حکم جهت حصول اطمینان از تطبیق درست تعهدات حکومت به منظور حاکمیت قانون،شفاف سازی، پاسخگویی و مسئولیت پذیری ادارت دولتی ذیربط در راستای مبارزه موثر با شیوع ویروس کرونا باتوجه به وظایف، صلاحیت ها، اجراات، فعالیت ها و ارائه خدمات شان، صادر شده است.

 ماده دوم حکم متذکره، اداره بازرس را موظف کرده است تا شکایات و گزارش های معطوف به موارد فساد اداری مرتبط به موضوع این حکم را با رعایت فرمان شماره(۳) مورخ ۲۲/۲/۱۳۹۷ رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، بازرسی نماید.»

منبع می نویسد که در روشنایی بند اول ماده سوم حکم رئیس جمهور، اداره بازرس، شکایات و گزارش های مرتبط به موضوع این حکم را از مجرای اشخاص حقیقی، رسانه ها، نهادهای جامعه مدنی، مراکز تحقیقاتی و علمی و سایر اشخاص حکمی دریافت و بازرسی می نماید.

به همين گونه، به اساس بند دوم این حکم، شکایات و گزارش ها به صورت حضوری، ایمیل، تیلفون و یا توسط سایر وسایل ممکن، قابل در یافت می باشد.

همچنان در ماده چهارم این حکم در مورد عملکرد اداره بازرس گفته شده است که این اداره مى تواند جهت وضاحت موضوع، شکایات و گزارش ها، اسناد و مدارک حمایوی لازم را مطالبه نماید.

درادامه خاطرنشان گرديده که اداره بازرس بالاثر نتایج بررسی های خویش، مواردی را که ماهیت جرمی و جزایی داشته باشند به مراجع ذیربط عدلی ارجاع می نماید.

به نقل از منبع، اداره ياد شده پیرامون سایر مواردی که شامل فقره(۲) این ماده نباشند، سفارشات و توصیه های اصلاحی خویش را به آدرس مسئولین ادارات بازرسی شده اصدار می نماید.

در بخشى ازخبرنامه اضافه شده است که اداره بازرس با رعایت احکام قانون حمایت از اطلاع دهندگان جرایم فساد اداری، از شاکی یا اطلاع دهنده حمایت می نماید.

بربنياد حکم رييس جمهوراداره بازرس مکلف گرديده که در مطابقت به قانون دسترسی به اطلاعات، گزارش اجراات خویش را غرض آگاهی عامه نشر می نماید.

درماده پنجم این حکم که در رابطه به مکلفیت های ادارات حکم می کند چنين گفته شده است: « تمام ادارات دولتی و اشخاص مکلف اند تا در موضوع مرتبط به این حکم با اداره بازرس همکاری همه جانبه نموده و اسناد و مدارک مورد ضرورت آن اداره را در اختیار شان قرار دهند.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر