زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نی: صدها کارمند رسانه یی مصاب به ویروس کرونا شده اند

نی: صدها کارمند رسانه یی مصاب به ویروس کرونا شده اند

author avatar
30 Jun 2020 - 17:34
نی: صدها کارمند رسانه یی مصاب به ویروس کرونا شده اند
author avatar
30 Jun 2020 - 17:34

کابل (پژواک، ۱۰ سرطان ۹۹): یافته های اداره حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان (نی) نشان میدهد که بیش از ۹۵۰ کارمند رسانه یی در کشور مصاب به ویروس کرونا شده که از این میان شش تن آنها فوت کرده است.

مجیب خلوتگر رئیس اجرائیوی دفتر حمایت کننده‌ رسانه‌های آزاد افغانستان (نی)  امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که ۹۵۳ کارمند رسانه یی در کشور مصاب به ویروس کرونا شده است.

موصوف می گوید که این آمار، به اساس یک همه پرسی که از رسانه ها صورت گرفته بدست آمده است.

به گفته وی، کارمندان رسانه ای که به ویروس کرونا مصاب شده اند، شامل مسوولین اداری، مسوولین مالی، بخش مدیریت و بخش های خبری رسانه های می باشد که بیشترین این آمار را خبرنگاران تشکیل میدهند.

وی افزود: «۹۵۳ تن پایین ترین آمار است که نشر شده، آمار مبتلایان کارمندان رسانه یی به مراتب بلند است اما این که دوستان و اقارب شان نخواسته اند که این مثله را علنی کنند.»

به گفته او، ۵۶۸  در ولایتهای کابل، پروان، کاپیسا، پنجشیر، لوگر و میدان وردک، ۱۲۰ تن در یازده ولایت های شمال، ۱۷۱ تن در حوزه جنوب و جنوب غرب و پنج تن در زون شرق مصاب به کرونا شده اند.

وی افزود: «با وجود این که آمار دقیق نیست و پایین است اما باز هم سکتور رسانه یی بیشتر از هر سکتوری دیګر بیشتر مصاب به ویروس کرونا شده است که اگر وضعیت چنین ادامه پیدا کند امکان دارد دایره اطلاع رسانی متوقف و فاجعه به بار خواهد آمد.»

خلوتگر از حکومت خواست تا زمینه دسترسی به اطلاعات را بیشتر از این تسهیل نموده تا اطلاعات را به صورت آنلاین به دست خبرنگاران قرار دهند تا خبرنگاران مجبور نباشند برای بدست آوردن معلومات از دفتر بیرون بروند.

وی وضعیت مالی خبرنگاران را قابل نگرانی خوانده، افزود که به اساس یافته های این اداره شماری از رسانه از شش تا ۲۲ ماه معاش کارمندان شان را پرداخت نکرده است.

موصوف همچنان از مسوولان رسانه ها خواست تا متوجه صحت خبرنگاران خود باشند و خبرنگاران نیز به این موضوع توجه کنند.

فرحناز فروغ خبرنگار تلویزیون زن میگوید: «متاسفانه در وضعیت کرونایی مشکلات و چالش های فراوانی را در راستای تهیه خبر و برنامه ها پشت سر گذاشتاندم در بسا موارد اطلاعات مورد نیاز خود را نمی توانستم به صورت آنچنان بدست بیاورم در وقت معین آن و مسوولان برخی نهاد ها نیز اطلاعات دست اول را در اختیارم قرار نمیدادند.»

لطیف یعقوبی یک تن از خبرنگاران در کابل می گوید از شروع ویروس کرونا تا کنون حکومت و هیچ نهادی به اینها وسایل ایمنی کمک نکرده اند و اینها در شرایط دشوار اطلاع رسانی کار میکنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر