زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت دفاع امريکا: القاعده گروه طالبان را برضد حکومت افغانستان همکارى مى کند

وزارت دفاع امريکا: القاعده گروه طالبان را برضد حکومت افغانستان همکارى مى کند

author avatar
2 Jul 2020 - 13:32
وزارت دفاع امريکا: القاعده گروه طالبان را برضد حکومت افغانستان همکارى مى کند
author avatar
2 Jul 2020 - 13:32

کابل (پژواک، ۱۲ سرطان ۹۹) : وزارت دفاع امريکا درگزارشى به کانگريس آن کشوردرمورد وضعيت امنيتى افغانستان گفته است که طالبان مسلح، همکارى هاى خود را  با بخش القاعده درشبه قارۀ هند  ادامه مى دهد .

اين درحاليست که به اساس توافق نامه ميان امريکا وطالبان که در دهم حوت سال ١٣٩٨ درقطرامضا گرديد طالبان بايد روابط خود با القاعده را قطع کند ومشترکا با امريکا دربرابر آنها مبارزه نمايند .

اما در گزارش تازۀ وزارت دفاع امريکا يا پنتاگون گفته شده است که  گروه هاى محلى مربوط به القاعده با طالبان روابط نزديک ايجاد مى کنند و درحملات برسربازان امريکايى وديگرکشورها "مفاد دايمى" را مى بينند .

دراين گزارش افزوده شده است که طالبان درماه هاى اخير همکارى خود را با يک بخش القاعده برای شبه قاره هند قارۀ هند را حفظ کرده اند .

وزارت دفاع امريکا دربررسى هايش به کانگرس آن کشور گفته است که  بخش القاعده درنيمه شبه قارۀ هند بگونۀ دوامدار با اعضاى پائين رتبه گروه طالبان به هدف کم ساختن توانايى نيروهاى  امنيتى افغانستان همکارى مى کند .

اين درحاليست که قبل  ازاين سازمان ملل متحد نيزدرگزارش سالانه خود گفته است که طالبان درحال حاضربا القاعده روابط قوى دارد ، با آنها مشوره وصحبت مى کنند؛ اما طالبان اين گزارش طالًبان را رد کرده اند .

طالبان تاکنون درمورد گزارش وزارت دفاع امريکا اظهارنظر نکرده اند .

همچنان درگزارش پنتاگون همچنان خاطرنشان گرديده است که ايران با حمايت زيرکانه ازطالبان ودرتلاش هايش به منظور تقويت روابط با حکومت افغانستان، اهداف خود را تعقيب مى کند .

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر