زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت صحت: نيمى از مصاب شدگان به ويروس کرونا دوباره صحت ياب شده اند

وزارت صحت: نيمى از مصاب شدگان به ويروس کرونا دوباره صحت ياب شده اند

author avatar
2 Jul 2020 - 11:54
وزارت صحت: نيمى از مصاب شدگان به ويروس کرونا دوباره صحت ياب شده اند
author avatar
2 Jul 2020 - 11:54

کابل (پژواک، ١٢ سرطان ۹۹): وزارت صحت عامه مي گويد تا کنون در کشور ٣٢٠٢٢ تن به ويروس کرونا مبتلا شده که ازجملۀ آن ١٦٠٤١ تن دوباره صحت ياب گرديده اند.

وزارت صحت عامه از ثبت ۱۸۶ واقعۀ جدید بیماری کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داده می گوید که تعداد مجموعی مبتلايان به اين ويروس تاکنون در افغانستان به بیش از ۳۲ هزار تن افزایش یافته است.

به اساس معلومات وزارت صحت عامه، در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱۹ نمونۀ مشکوک در لابراتوارهای کشور مورد آزمایش قرار گرفته که از این میان ۱۸۶ واقعه آن مثبت تشخیص شده است.

منبع می افزاید که از مجموع این تعداد تازه ثبت شد، ۶۱ در ولایت کابل، ۳۴ در هرات، ۳۱ در دایکندی، ۱۶ در کندز، ۱۴ در بلخ، ۷ در لوگر، ۶ در کندهار، ۶ در پروان، ۳ در بغلان، دو – دو تن در ولایت های وردک، لغمان و غور و یک – یک تن در ولایت های ننگرهار و هلمند به ویروس کرونا مصاب شده اند.

وزارت صحت عامه همچنان گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته ۴۴۰ بيمار ويروس کرونا دوباره صحت ياب شده اند که با این آمار، تعداد مجموعی بهبود یافته گان تاکنون در کشور به ۱۶۰۴۱ تن رسیده است.

این وزارت همچنان از ثبت ۳۳ واقعۀ فوتى به اثر ابتلا به (کوید ۱۹) در یک شبانه روز گذشته  نيز خبر داده، می گوید که شمار مجموعی افراد وفات شده از اثر این بیماری تاکنون در افغانستان به ۸۰۷ تن رسیده است.

این در حالی است که در این اواخر شیوع ویروس کرونا در افغانستان در حال کاهش است.

وزارت صحت عامه، علت کاهش ارقام ویروس کرونا را رعایت توصیه های صحی توسط مردم عنوان می کند؛ اما شهروندان می گویند که دلیل اصلی کاهش ارقام این وبا، کم شدن اعتماد مردم نسبت به شفاخانه های دولتی است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر