زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

خليلزاد: تاًخيردرمذاکرات بين الافغانى ، پروسۀ صلح را تخريب مى کند

خليلزاد: تاًخيردرمذاکرات بين الافغانى ، پروسۀ صلح را تخريب مى کند

author avatar
3 Jul 2020 - 14:10
خليلزاد: تاًخيردرمذاکرات بين الافغانى ، پروسۀ صلح را تخريب مى کند
author avatar
3 Jul 2020 - 14:10

کابل (پژواک،١٣سرطان ٩٩): زلمی خلیلزاد، درتماس ويدويى با رهبران حکومت افغانستان گفته است که تاخیر در آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، زمینه را برای مخربین روند صلح این کشور مساعد می‌سازد.

خليلزاد  نمایندۀ ویژه ایالات متحده در امور مصالحۀ افغانستان اين مطلب را درکنفرانس ويدويى که با محمد اشرف غنی، رییس جمهور و عبدالله عبدالله، رییس شورای مصالحۀ ملی افغانستان در پیوند به صلح این کشور داشت ، اظهارکرده است .

موصوف، امروزجمعه ١٣سرطان درصفحه تويترش گفته است که دراين گفتگو برحل موارد باقی مانده برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی تاکید کرده است.

زلمى خلیلزاد ، درادامه اى صحبت هايش با رهبران حکومت افغانستان، تاخیر درآغاز مذاکرات بین‌الافغانی را زمینه ساز برای مخربین روند صلح این کشور خوانده است.

اين درحاليست که روز گذشته نیز دیبرا لاینز، نماینده ویژه سرمنشی ملل متحد برای افغانستان نيزگفته است  که برخی عناصر مخرب در این کشور تلاش برای تداوم جنگ دارند؛ اما او هشدار داد که به آنها اجازه نمی‌دهند تا روند صلح افغانستان را تخریب کنند.

به اساس گفته هاى زلمى خليلزاد ، دراين کنفرانس ويدويى در مورد موثریت اقتصادی صلح و مشکلاتی که جنگ عامل آن در افغانستان است، بحث و گفتگو کرده اند.

با اين حال ، زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده در امور مصالحۀ افغانستان هفته گذشته یک بار دیگر سفرهایش را به منظور جلب حمایت برای روند صلح افغانستان و تسهیل این روند، به منطقه آغاز کرد.

وزارت خارجۀ ایالات متحده با نشر اعلامیه‌ای گفته بود که زلمى خلیلزاد در این سفر به قطر، پاکستان و ازبیکستان خواهد رفت و برای برآورده شدن باقی تعهدات پیش از مذاکرات بین‌الافغانی، به ویژه "کاهش خشونت و رهایی به موقع زندانیان" خواهان جلب حمایت خواهد شد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر