زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

گروه طالبان : گزارش وزارت دفاع امريکا به هدف مشوش ساختن اذهان عامه منتشرگرديده است

گروه طالبان : گزارش وزارت دفاع امريکا به هدف مشوش ساختن اذهان عامه منتشرگرديده است

author avatar
3 Jul 2020 - 12:05
گروه طالبان : گزارش وزارت دفاع امريکا به هدف مشوش ساختن اذهان عامه منتشرگرديده است
author avatar
3 Jul 2020 - 12:05

کابل (پژواک،١٣سرطان٩٩): طالبان مسلح ، گزارش وزارت دفاع امريکا درمورد روابط نزديک  اين گروه با شاخۀ القاعده در شبه قاره هند را رد کرده ، مى گويند که اين گزارش به هدف مشوش ساختن اذهان عامه منتشرگرديده است.

وزارت دفاع امريکا روزگذشته درگزارشى به کانگريس آن کشوردرمورد وضعيت امنيتى افغانستان ، طالبان را به حفظ روابط با القاعده متهم کرده‌است و گفته است که طالبان مسلح، همکارى هاى خود را  با شاخۀ القاعده درشبه قارۀ هند  ادامه مى دهد .

در گزارش آمده است که گروه‌های منطقه‌یی وابسته به القاعده روابط نزدیكی با طالبان برقرار می‌کنند و "منافع پایداری" در حمله به سربازان امریكایی و دیگر نیروهای همکار واشنگتن دارند.

دربخشی از این گزارش آمده ‌است: "با وجود پیشرفت‌های اخیر در روند صلح، شاخۀ القاعده در شبه قاره هند روابط نزدیکی را با طالبان در افغانستان که احتمالا برای محافظت و آموزش است حفظ می‌کند."

اين درحاليست که به اساس توافق نامه ميان امريکا وطالبان که در دهم حوت سال ١٣٩٨ درقطرامضا گرديد طالبان بايد روابط خود با القاعده را قطع کند ومشترکا با امريکا دربرابر آنها مبارزه نمايند .

 

اما گروه طالبان امروزجمعۀ ١٣سرطان با نشرخبرنامه اى ، گزارش وزارت دفاع امريکا پنتاگون را درمورد همکارى اين گروها با بخش القاعده درشبه قاره هند رد کرده گفته است : (امارت اسلامى به اساس پاليسى خود درامور هيچ کشورى مداخله نکرده  و به همين منظورنمى خواهد خارج ازمرزهاى افغانستان با هند وکشورهاى ديگرهمکارى کند .)

دربخشى ازاين خبرنامه به نقل از ذبيح الله مجاهد يکتن ازسخنگويان اين گروه آمده است :(افغانستان از١٩ سال به اينسو تحت اشغال امريکا و متحدان آن قراردارد وبا امارت اسلامى دريک جنگ قوى مصروف هستند ، چگونه امکان دارد که با وجود اين جنگ بزرگ ،گروه طالبان خارج از مرز افغانستان با کسى ديگرهمکارى کند .)

طالبان با اشاره به توافق نامه امضا شده با امريکا در دوحه گفته است که اين گروه با تمام توان تلاش مى کند با عملى ساختن اين توافق نامه، صلح دايمى درکشور تامين گردد .

درادامه خبرنامه اى طالبان خاطرنشان گرديده است که  هدف از نشرچنين گزارش ازسوى وزارت دفاع امريکا درچنين فرصت حساس ، مشوش ساختن اذهان عامه بوده وقابل تاسف مى باشد .

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر