زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

پنج پروژۀ انکشافی دربخش هاى معارف وتحصيلات عالى به امضا رسید

پنج پروژۀ انکشافی دربخش هاى معارف وتحصيلات عالى به امضا رسید

author avatar
5 Jul 2020 - 16:52
پنج پروژۀ انکشافی دربخش هاى معارف وتحصيلات عالى به امضا رسید
author avatar
5 Jul 2020 - 16:52

کابل(پژواک،۱۵سرطان۹۹): تفاهم نامه های پنج پروژه انکشافی به ارزش مجموعی ۲،۶ میلیون دالر در بخش های تحصیلات عالی ومعارف کشور، به امضا رسید.

درخبرنامه اى وزارت تحصیلات عالی که در دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته آمده است که این تفاهمنامه ها امروز میان وزیر اقتصاد، سرپرست وزارت تحصیلات عالی، معین وزارت معارف وسفیر هندوستان مقیم کابل به امضا رسید.

منبع می نویسد که تفاهم نامه های پنج پروژه از سلسله پروژه های انکشافی با تأثیرات بلند اجتماعی کمک کشور هندوستان برای افغانستان می باشند.

درخبرنامه به نقل از مصطفی مستور، وزیر اقتصاد نوشته شده است:« ارزش مجموعی این ۵ پروژه ۲،۶میلیون دالر است که به وزارت های معارف وتحصیلات عالی مربوط می شود.»

او افزود، سه پروژه ای که به وزارت معارف ار تباط می گیرد، شامل اعمار دو مکتب در یک ولسوالی ولایت بدخشان واعمار یک مکتب در مرکز ولایت نورستان است. »

وزیر اقتصاد همچنان افزود دو پروژه از مجموع پنج پروژه که مربوط وزارت تحصیلات عالی می شود، شامل اعمار تعمیر تدریسی موسسه تحصیلات عالی ولایت فراه و اعمار سرک های داخلی پوهنتون البیرونی ولایت کاپیسا است.

عبدالتواب بالا کرزی، سرپرست وزارت تحصیلات عالی وعبدالسبحان رووف، معین مالی واداری وزارت معارف با سپاسگذاری از کمک های هندوستان به ویژه در بخش های تحصیلات عالی ومعارف، تعهد نمودند که در راستای نظارت از تطبیق به موقع این ۵ پروژه تلاش می کنند.

وینی کمار، سفیر هندوستان مقیم کابل از پروژه های اعمار ساختمان شورای ملی افغانستان، بند سلما وساخت سرک ها به عنوان مهمترین کمک های این کشور به افغانستان یاد آوری نمود.

موصوف گفته است که اکنون تمرکز این کشور به تمویل پروژه های کوچک با تاثیرات بلند اجتماعی است.

در همین حال، انجنیر میر حیدر افضلی، نماینده مردم کاپیسا و عبداللطیف مراد، والی کاپیسا به نمایندگی از اعضای ولسی جرگه ازهمکاری های هندوستان در بخش های انکشافی، اقتصادی وظرفیت سازی در افغانستان سپاسگذاری نمودند.

به اساس معلومات وزارت اقتصاد، هندوستان در ۱۹ سال گذشته، بالاتر از دومیلیارد دالر در بخش های انکشافی واقتصادی به مردم افغانستان کمک کرده است.

منبع می نویسد که این کشور به سلسله همکاری هایش در بخش های انکشافی واقتصادی به افغانستان، حدود ۱۲۰ میلیون دالر را در سه مرحله از طریق وزارت اقتصاد تحت نام پروژه های انکشافی با تیرات بلند اجتماعی، کمک کرده است که این پول در قالب ۵۸۷ پروژه تنظیم شده و تا اکنون حدود هشتاد درصد این پروژه ها در ۳۴ ولایت افغانستان و بیشتر ولسوالی ها تطبیق گردیده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر