زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تعیین یک زن دربست معاونیت هر ولایت، مورد تایید کابینه قرار گرفت

تعیین یک زن دربست معاونیت هر ولایت، مورد تایید کابینه قرار گرفت

author avatar
6 Jul 2020 - 21:16
تعیین یک زن دربست معاونیت هر ولایت، مورد تایید کابینه قرار گرفت
author avatar
6 Jul 2020 - 21:16

کابل(پژواک،۱۶سرطان۹۹): رییس جمهور غنی پیشنهاد وزارت امور زنان در خصوص تعیین یک زن در بست معاونیت هر ولایت کشور را مورد تایید قرار داد.

 در خبرنامه دفتر سخنگوی ریاست جمهوری، که یک نسخه آن در دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته آمده است که جلسه کابینه تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور با اشتراک اعضای کابینه و والیان کشور از طریق ویدیوکنفرانس قبل از ظهر امروز ۱۶ سرطان در ارگ تدویر یافت.

منبع می نویسد که ابتدا رئیس جمهور، معاونین ریاست جمهوری و اعضای کابینه بخاطر وفات محمد یوسف غضنفر نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور توسعه اقتصادی، تجارتی و کاهش فقر، مراتب تسلیت و غمشریکی خویش را به نمایندگی از دولت و مردم به خانواده مرحومی ابراز کردند.

در خبرنامه آمده است که  کابینه فیصله نمود تا مراسم فاتحه خوانی محمد یوسف غضنفر در هفته آینده با مشوره خانواده مرحومی در ارگ ریاست جمهوی برگزار شود.

به نقل از خبرنامه، کابینه پیشنهاد وزارت امور زنان در خصوص تعیین یک زن در بست معاونیت هر ولایت کشور را مورد تایید قرار داد.

منبع می نویسد که دراین جلسه، در مورد ترتیب و تکمیل پلان های چارچوبی شهرهای هرات، مزارشریف، کندهار، خوست و جلال آباد و توظیف نهادهای ذیربط و والیان ولایات غرض شریک سازی پلان‌های مذکور جهت اخذ نظریات شهروندان به منظور غنامندی بیشتر آن؛ معلومات ارائه گردید.

همچنان جلسه کابینه فیصله کرد که دارایی های اعضای کابینه، والیان ولایات و اعضای شورای ملی طی سه هفته آینده ثبت شود و به ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری هدایت داده شد تا ادارات ذیربط جهت تجدید نظر روی استراتیژی مبارزه علیه فساد اداری و تعیین اولویت ها و شاخص های آن مطابق ضرورت های فعلی کشور اقدام نماید.

به نقل از خبرنامه، جلسه از ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری مبنی بر ترتیب و ارائه گزارش چگونگی تحقق وظایف مصوبات (۱ الی ۵) سال ۱۳۹۹ کابینه و توظیف وزارت ها و ادارات دولتی جهت اقدام در زمینه معرفی مسوول ارتباطی، ارائه گزارش مطابق موعد اجرای وظایف مصوبات و ارائه چالش ها و مشکلات فراراه تحقق آن غرض تصمیم گیری، قدردانی کرد.

منبع می نویسد که کابینه، ادارۀ ارتباطات عامه و استراتیژیک ریاست جمهوری را جهت نشر گزارش تحقق مصوبات کابینه و شریک سازی آن به پوهنتون های کشور غرض آشنایی محصلین با روش‌های کاری حکومت و استفاده از دیتای آن در تحقیقات شان؛ توظیف نمود.

همچنان کابینه نهادهای ذیربط را جهت اتخاذ تدابیر لازم پیرامون پیشنهادات والی ولایت نورستان شامل توزیع بلاک به عوض زمین برای معلولین و ورثه شهدای نیروهای امنیتی دفاعی و امنیتی در برخی ولایات، تسریع روند طی مراحل استملاک زمین و ترتیب یک سند تقنینی جامع قرارداد معادن کوچک غیر ذخیروی با معدن کاران محلی؛ توظیف کرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر