زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دانش: در تهیه نامه خبرنگاران به رئیس جمهور از دقت لازم کار گرفته نشده است

دانش: در تهیه نامه خبرنگاران به رئیس جمهور از دقت لازم کار گرفته نشده است

author avatar
7 Jul 2020 - 19:11
دانش: در تهیه نامه خبرنگاران به رئیس جمهور از دقت لازم کار گرفته نشده است
author avatar
7 Jul 2020 - 19:11

کابل(پژواک،۱۷سرطان۹۹): معاون دوم رییس جمهور می گوید درتهیه نامه مرکز خبرنگاران به رئیس جمهور، دقت نشده است، زیرا بعداً از ایجاد کمیته مشترک حکومت و رسانه‎‌ها، تمام قضایای خشونت علیه خبرنگاران بررسی شده است.

مرکز خبرنگاران افغانستانبه تاریخ ۱۱ سرطان در یک نامه سرگشاده به رئیس جمهور که در آن ۲۰۰ خبرنگار امضا کرده بودند،گفتند که در حدود دو دهه اخیر بیش از یک هزار قضیه خشونت و تهدید علیه خبرنگاران، شامل ۱۱۵ موردی که منجر به مرگ خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای شده،در کشور رخ داده است که سه مورد آن در سال جاری بوده است، اما به تعداد محدود این قضایا رسیدگی شده است.

در خبرنامه دفتر معاون دوم رییس جمهور آمده است که جلسه فوق العاده کمیته مشترک حکومت و رسانه‎‌ها به ریاست سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری و رئیس این کمیته که امروز برگزار شد، محتوای نامه یادشده خبرنگاران در مورد پایان دادن به معافیت از مجازات جرایم علیه خبرنگاران، مورد بررسی قرار گرفت.

منبع نوشته است که در این جلسه، اشتراک کنندگان نظرات شان را در مورد محتوای این نامه و ادعای عدم رسیدگی به قضایای خشونت علیه خبرنگاران مطرح کردند و نهادهای عدلی و قضایی کشور نیز گزارش‌های شان را در مورد رسیدگی به قضایایی خشونت علیه خبرنگاران ارائه نمودند.

سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور درحالیکه گفته است حکومت افغانستان از نامه خبرنگاران به رئیس جمهور استقبال می‌کند،خاطر نشان کرده است که آزادی بیان و آزادی رسانه‌ها همچنان از تعهدات اساسی حکومت افغانستان است و دراین مورد هیچ‌گونه شک و تردیدی وجود ندارد.

به گفته وی، از زمان ایجاد این کمیته، تمام قضایای خشونت علیه خبرنگاران مورد بررسی قرار گرفته و هیچ قضیه‌ای باقی نمانده که به آن رسیدگی نشده باشد.

معاون رئیس جمهور افزوده است که در تهیه نامه خبرنگاران به رئیس جمهور، از دقت کافی و لازم کار گرفته نشده است و به معلومات و گزارش‌های که قبلاً از سوی کمیته مشترک حکومت و رسانه‌ها در مورد رسیدگی به قضایایی خشونت علیه خبرنگاران منتشر شده، توجه نشده است.

منبع می نویسد که در این جلسه نماینده فدراسیون ژورنالیستان و رسانه‌های افغانستان گفت که آنها از محتوای نامه‌ای که به رئیس جمهور فرستاده شده اطلاع ندارند و با آن موافق نیستند و ممکن است تهیه کنندگان آن در خلاء معلوماتی قرار داشته باشند و یا بر اساس یک سوء تفاهم این نامه را تهیه کرده‌اند.

در این جلسه همچنین نهادهای عدلی و قضایایی کشور از رسیدگی به قضایای خشونت علیه خبرنگاران که در ۱۹ سال اخیر اتفاق افتاده، گزارش دادند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر