زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ده ها تن از باشندگان شبرغان: مسئولان نهادهای امنیتی جوزجان استعفا دهند

ده ها تن از باشندگان شبرغان: مسئولان نهادهای امنیتی جوزجان استعفا دهند

author avatar
7 Jul 2020 - 18:26
ده ها تن از باشندگان شبرغان: مسئولان نهادهای امنیتی جوزجان استعفا دهند
author avatar
7 Jul 2020 - 18:26

شبرغان (پژواک، ۱۷ سرطان ۹۹): ده ها تن از باشنده های شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان، از افزایش جرایم جنایی در این شهر شکایت نمودند و در یک گردهمایی اعتراضی خواستار استعفای مسوولان نهادهای امنیتی شدند.

آنان با تجمع اعتراضی در عقب ساختمان دفتر والی از افزایش رویدادهای قتل، دزدی، سرقت­های مسلحانه و گشت و گذار افراد مسلح غیرمسوول در شبرغان شکایت نمودند.

واکمن ستانکزی یک تن از اعتراض کننده گان به پژواک گفت: «وضعیت در شهر شبرغان به گونه یی است که در هر هفته دو تا سه جوان در قسمت شرقی شهر شبرغان به قتل می رسد... هیچ کسی نیست تا جلو این واقعات نا را بگیرد.»

به گفته او، اگر مسوولین امور امنیتی وظایف شان را به درستی پیش برده نمی توانند، بهتر است که استعفا دهند.

حسیب الله رحمانی، یک تن دیگر از فعالان جامعه مدنی و اعتراض کننده گان از افزایش گشت و گذار افراد مسلح غیرمسوول در شهر شبرغان شکایت نموده، گفت: « به عنوان یک شهروند می گویم که در موجودیت این همه افراد مسلح، ما نباید توقع امنیت را داشته باشیم.»

وی افزود: «فیرهای خودسرانه در داخل و بیرون از شهر، از طرف شب و روز، آرامش ذهنی مردم را از آنها گرفته و نمی دانیم که اصلا ً در این شهر چه می گذرد.»

به گفته او، در جریان یک هفته دست کم پنج جوان در شهر شبرغان توسط افراد مسلح ناشناس به قتل رسیده، اما از فعالیت پولیس برای بازداشت عاملین آن هیچ خبری نیست.

رحمت الله زیارمل، یک تن دیگر از اعتراض کننده گان گفت: «اگر مسئولین امور امنیتی کفایت کاری ندارند از وظایف شان استعفا دهند، بگذارند ما خود ما اقدام کنیم و امنیت خود را تامین نماییم.»

اما سمونیار عبدالواحد وجدان قوماندان امنیه جوزجان می گوید که پولیس در ده روز اخیر در پیوند به قتل ها در شبرغان چهار تن را بازداشت کرده و برعلاوه آن یک گروه پنج نفری سارقین را دستگیر کرده است.

وی گفت که تلاش های پولیس برای تامین امنیت بهتر در این ولایت ادامه دارد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر