زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“اسناد حدود سه هزار معلول در فاریاب مفقود شده است”

“اسناد حدود سه هزار معلول در فاریاب مفقود شده است”

author avatar
8 Jul 2020 - 18:44
“اسناد حدود سه هزار معلول در فاریاب مفقود شده است”
author avatar
8 Jul 2020 - 18:44

میمنه (پژواک، ۱۸ سرطان ۹۹) : یکتعداد از معلولین که غرض اخذ اسناد مثنی در صحت عامه ولایت فاریاب تجمع نموده ادعا دارند که اسناد دارای معلولیت شانرا در اداره شهدا و معلولین مفقوده کرده است.

آنان ادعا دارند، مسوولین اداره مذکور از هر نفر، پنج هزار افغانی می خواهد، اگر کسی پول ندهد اسنادها را به نام افراد غیر معلول جعل کرده امیتاز آنرا با هم تقسیم می کنند.

به گفته آنان، در سطح فاریاب پنج هزار معلول و ورثه شهدای واقعی وجود ندارد، اما برای ۲۵ هزار تن از مرکز معاش حواله می شود با آنهم حقوق چهار ساله مستحقینی و قربانیان اجرا نشده رییس جمهور کشور باید در مورد پاسخ بدهد.

مسوولین اداره شهدا و معلولین تائید می کنند که اسناد حدود ۲ تا ۳ هزار معلول، سال های قبل مفقود شده به مدیران مربوطه هدایت کتبی داده شده است هرچه عاجل در مورد مفقودی اسناد ها و علت آن معلومات همه مقنع ارائه نمایند.

محمد عارف یکی از معلولین می گوید که، تقریباً ۲۰ سال میشود به رویت اسناد معاش میگرفت؛ اما حالا قرار است معاش سال ۱۳۹۹ اجرا شود مدتی است از ۵ ارگان هیئت توظیف شده تا اسناد معلولین و ورثه شهداء واقعی را بررسی و تثبیت نمایند، اما مسوولین ادعا دارند که مفقود شده است.

به گفته نامبرده، از اداره دولت صد ها اسناد مهم معلولین و شهدا هرگز مفقود نمی شود، ثبوت دارد که تمام اسناد را پنهان کرده اند.

موصوف ادعا کرد، اگر کسی پنج هزار افغانی بدهد اسنادش پیدا میشود در غیر آن به جیب هر نماینده معلولین و کارمند اداره  ده ها کارت معلولیت وجود دارد که بنام زن، فرزند و دخترش گرفتند؛ اما قربانیان اصلی محروم در کوچه و پس کوچه آواره می گردند کسی به داد شان نمی رسد.

عبدالرحمن باشنده ولسوالی خواجه سبزپوش این ولایت می گوید که از چهار سال بدینسو نصف معاش اش را نمی دهند علاوه بر آن چندین هفته است که او و صد ها تن دیگر از ولسوالی های مختلف به اداره شهدا و معلولین مراجعه میکند تا معاش سال ۱۳۹۹ را بگیرند؛ اما گفته میشود که اسناد ها مفقود شده باید مثنی بسازند.

وی افزود که چهار روز میشود به ریاست صحت عامه مراجعه می نمایند تا فورم مثنی کسانی که اسناد شان مفقود شده امضا کنند، اما در صحت عامه هم کسی نیست که به داد شان برسد و امضا کند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر