زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“تعميرانستيتيوت ميخانيک کابل به ادارۀ تنظيم امور زندانها اختصاص داده نشود “

“تعميرانستيتيوت ميخانيک کابل به ادارۀ تنظيم امور زندانها اختصاص داده نشود “

author avatar
8 Jul 2020 - 17:26
“تعميرانستيتيوت ميخانيک کابل به ادارۀ تنظيم امور زندانها اختصاص داده نشود “
author avatar
8 Jul 2020 - 17:26

کابل (پژواک، ۱۸ سرطان ۹۹): استادان انستیتيوت اتومیخانیک کابل و جمعی از بزرگان محل درگردهمایی اعتراضی ،خواهان لغو فرمان رئیس جمهورغنی، مبنی براختصاص تعميرانستیتيوت برای اداره تنظیم امور زندانها، شدند.

 به اساس گزارش ها اخیرا رییس جمهور، طی فرمانی ساختمان انستیتيوت اوتو میخانیک کابل را به اداره تنظیم امور زندانها واگذار کرده است.

در اعتراض با اين تصميم رييس جمهور ،امروز شماری از استادان ، محصلین و باشنده گان محل در گردهمایی بار دیگر با فرمان یادشده رییس جمهور مخالفت کردند.

میرعبدالمتین غیاثی، آمر انستیتيوت اتومیخانیک، گفت:« این مرکز علمی و آموزشی از سال ها  بدینسو با وجود این که در جريان جنگ های تحمیلی بیشترين ماشین های این انستیتيوت چور و چپاول شد؛ ولى با امکانات موجود فعالیت داشت  و اما رئیس جمهور با یک اقدامی این مرکز را برای اداره تنظیم امور زندانها اختصاص داده است.»

وی از رییس جمهورغنی خواست که این ساختمان را که طی فرمانی به اداره تنظیم امور زندانها اختصاص داده دوباره به انستیتيوت میخانیک واگذار نماید.

حاجی عبدالحق غیاث یک تن از استادان این انستیتيوت به پژواک گفت:« رییس جمهور  درخلاء کامل معلوماتی قرار گرفته است چون اولا زمستان و به تعقیب آن قرنطین کامل حکمفرمان بوده است، و هیات اعزامی و موظف ، این انستیتيوت را یک مکان خالی، مخروبه و محل بود وباش معتادین و جای بود وباش سگ های ولگرد گفته است.»

وی خواهان معذرت خواهی هیات موظف از اساتید و اداره انستیتيوت شد و گفت که این هیات واقعیت ها را نگفته است.

غياث همچنان خواستار توقف واگذاری این تعمیر به اداره امور زندان ها  تا فیصله بعدی شد و از رییس جمهور خواست تا هیاتی دیگرى را برای بررسی فعاليت هاى این انستیتيوت موظف سازد.

عبدالسمیع فرمولی مدیر تدریسی این انستیتيوت  درصحبت هايش گفت که نه تنها این که برای آنها مکان بدیلی در نظر گرفته نشده و افزود که امکان هم ندارد که ماشین های غول پیکر را که دراين ساختمان موجود است به جای دیگری انتقال داده شود.

وی می گوید که اموزش مسلکی محصلین  جزء این مکان که خاص بخاطرهمین رشته ساخته شده در جای دیگر ممکن نیست و در هیچ صورتی اجازه نمیدهند  که این تعميرانستیتيوت به کدام اداره دیگر تحویل داده شود.

اعتراض کننده گان هشدار دادند که در صورت بی توجهی به خواست آنها، به راه اندازی حرکات مدنی ادامه میدهند و اجازه نمیدهند که این تعمیر به اداره دیگر سپرده شود.

گفتنی است که انستیتيوت اتومیخانیکی کابل در بخش های موتر، برق، سرک سازی و تخنیک از چندین سال بدینسو فعالیت داشته و تاکنون هزار ها تن از این کارگاه علمی وآموزشی سند فراغت بدست آورده و صاحب کسب و کار شده اند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر