زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شاروال کابل:۸۰ درصد بلند منزلهای شهرکابل غیر پلانی وبه حمايت زورمندان اعمارشده است

شاروال کابل:۸۰ درصد بلند منزلهای شهرکابل غیر پلانی وبه حمايت زورمندان اعمارشده است

author avatar
8 Jul 2020 - 15:52
شاروال کابل:۸۰ درصد بلند منزلهای شهرکابل غیر پلانی وبه حمايت زورمندان اعمارشده است
author avatar
8 Jul 2020 - 15:52

کابل(پژواک،۱۸ سرطان ۹۹): برخی اعضای ولسی جرگه، شاروال کابل را به فساد متهم می کنند، اما داوود سلطان زوى می گوید که برنامه ای برای ریشه کن کردن فساد در این اداره را روی دست گرفته است.

ولسی جرگه امروز محمد داوود سلطان زوی شاروال کابل را فرا خوانده بود تا در مورد موجودیت فساد، اعمار بلند منزل های خود سر، نبود شفافیت در روند توزیع نان خشک به نیازمندان و مسایل دیگر به نماینده گان مردم پاسخ دهد.

شماری از اعضای این جرگه از غصب زمین های دولتی و شخصی و اعمار بلند منزل های خود سر در شهر کابل شکایت نموده گفتند که در شاروالی کابل فساد سیستماتیک و جعل اسناد وجود دارد. 

محمد داوود سلطان زوی گفت که نه تنها در شاروالی کابل بل در تمام ادارات فساد وجود دارد اما رهبری جدید شاروالی کابل برنامه ای را روی دست دارد تا جلو فساد سیستماتیک را بگیرد.

وی در مورد جزییات بیشتر ارایه نکرد ؛ اما گفت که این برنامه رادر همکاری مستقیم با ریاست عمومی امنیت ملی و لوی څارنوالی به پیش می برد.

او گفت:« برخورد با بلند منزل های خودسر و غیرپلانی از توان شاروالی کابل بالا است، ما خواستار همکاری همه نهاد های دولتی در این راستا هستیم تا جلو آن را بگیریم، اکثریت بلند منزل ها از سوی افراد زورمند اعمار شده و یا هم حمایت شده اند.»

به گفته اى او،  در حال حاضر ۷۰ تا ۸۰ درصد بلند منزل هایی که در شهر کابل اعمار شده غیر پلانی است و رفع این مشکل به زمان بیشتر نیاز دارد.

بگفتۀ سلطان ، در سه ماه گذشته که او به عنوان شاروال کابل تقرر حاصل کرده است، به هیچ شهرک و بلند منزلی امر اعمار را نداده است و تا زمانی که شهرک و کدام بلند منزل اسناد اش را طی مراحل نکند و مطابق پلان نباشد، اجازه اعمار را نمیدهد.

وی در خصوص توزیع نان خشک به نیازمندان که وضع قیود برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا آنها دچار مشکلات اقتصادی کرده بود، گفت:«۴۰ روز به حیث خباز کار کردم، حتی از طرف شب نان را خواب میدیدم، در ۴۰ روزی که این پروسه جریان داشت برای ۳۱۷هزار خانواده نان خشک توزیع شد.»

او می گوید که در مجموع ۱۱۷ میلیون قرص نان توزیع شده که یک عشاریه پنج میلیارد افغانی هزینه داشته است و ارقامی که در صفحات اجتماعی نشر می شود دور از حقیقت می باشد.

وی افزود:«از ده ثور تا۱۸ جوزا سال روان برای حدود ۶۰ درصد باشنده گان شهر کابل نان خشک توزیع شده است.»

او می گوید که فهرست مستحقین از سوی وکلای گذر و شورای های اجتماعی تهیه شده است و شاروالی کابل در تهیه آن هیچ نقشی نداشته است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر