زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

معاون والی: در سمنگان از اثر بیماری کووید- ۱۹ بیش از ۴۰۰ تن فوت کرده اند

معاون والی: در سمنگان از اثر بیماری کووید- ۱۹ بیش از ۴۰۰ تن فوت کرده اند

author avatar
8 Jul 2020 - 16:37
معاون والی: در سمنگان از اثر بیماری کووید- ۱۹ بیش از ۴۰۰ تن فوت کرده اند
author avatar
8 Jul 2020 - 16:37

ایبک(پژواک، ۱۸ سرطان ۹۹): آمار رسمی فوت شده گان از اثر بیماری کووید-۱۹ در سمنگان ۱۲ تن اعلام شده  است،اما معاون والی سمنگان می گوید که بیش از ۴۰۰ تن در این ولایت از اثر این بیماری جان باخته اند.

صفت الله سمنگانی معاون والی سمنگان که امروز در نشست کمیته تأمین امنیت و مصئونیت خبرنگاران و رسانه ها در این ولایت صحبت می کرد، گفت به اساس ارزیابی که او در این ولایت انجام داده است ۶۰ تا ۷۰ درصد باشنده های این ولایت به ویروس کرونا متبلا شده و آن را سپری کرده اند.

به گفته وی ، ارقامی که او در سطح ولایت سمنگان از آغاز شیوع ویروس کرونا تا حال جمع آوری کرده است، نشان می دهد که بیش از ۴۰۰تن از اثر این بیماری در سمنگان فوت شده اند.

به گفته اى معاون والی، این در حالی است که وزارت صحت عامه رقم فوت شده گان از اثر این بيماری در این ولایت را ۱۲ تن اعلام کرده است.

سمنگانی از رسانه ها سپاس گذاری نمود که در مورد بیماری کووید – ۱۹ به مردم آگاهی می دهند.

وی از رسانه های محلی به تاکید خواست که پیام های صحی را به گوش مردم برسانند تا این ویروس کشنده را جدی بگیرند و طرز العمل های صحی را مراعات کنند.

داکتر عبدالخلیل مصدق رییس صحت عامه سمنگان در نشست خبری مشترک با معاون ولایت در مورد ارایه معلومات از هزینه های مبارزه با ویروس کرونا در این ولایت گفت که از شروع ویروس کرونا در این ولایت تا امروز  ۳۲۷تن به این ویروس مصاب شده و از این میان ۲۹۶ تن صحت یاب شده و ۱۲ تن فوت کرده اند.

وی گفت که این آمار رسمی وزارت صحت عامه بوده، اما وزارت به ریاست صحت عامه سمنگان هدایت داده است تا سروی را در این راستا انجام دهد.

مصدق می گوید که نتیجه این سروی تا دو هفته آینده اعلام خواهد شد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر