زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وکلا: قسمت زیاد کمک های اختصاص یافته برای مبارزه با کرونا حیف و میل شده است

وکلا: قسمت زیاد کمک های اختصاص یافته برای مبارزه با کرونا حیف و میل شده است

author avatar
8 Jul 2020 - 15:03
وکلا: قسمت زیاد کمک های اختصاص یافته برای مبارزه با کرونا حیف و میل شده است
author avatar
8 Jul 2020 - 15:03

کابل(پژواک،۱۸ سرطان ۹۹): برخی اعضای ولسی جرگه می گویند که وزارت صحت عامه اسناد مصرف بودجه مبارزه با کرونا را ارایه نمی کند و قسمت زیاد پول در این بخش حیف و میل شده است.

سید احمد سیلاب نماینده مردم کندهار در ولسی جرگه در نشست امروز این جرگه بدون ارایه جزییات گفت که وزارت صحت عامه با وجود تقاضای های مکرر اعضای ولسی جرگه حاضر نیست که اسناد مصرف بودجه اختصاص یافته برای مبارزه با کرونا را در اختیار وکلا قرار دهد.

او می گوید که به اساس معلومات آنها قسمت زیادی بودجه اختصاص یافته برای مبارزه با کرونا ، در وزارت صحت حیف و میل شده  است و مسوولان این اداره حاضر به پاسخگویی در مورد نمی باشند.

به گفتۀ موصوف نه تنها که در قسمت بودجه اختصاص یافته فساد شده ؛ در قسمت توزیع ادویه برای مراکز صحی و خریداری آن نیز فساد شده است که باید به شکل جدی بررسی شود.

شاهپور حسین زی نماینده مردم لوگر دراین جرگه گفت:«فساد در وزارت صحت به اوج اش رسیده است، ۵۰ روز می شود که کمیسیون تفتیش مرکزی ولسی جرگه مطالبه اسناد کرده است، تاکنون اسناد در اختیار کمیسیون و وکلا قرار نگرفته است.»

او می گوید که در مدت یاد شده پنج بار جلسه کمیسیون تفتیش برگزار کرده تا اجراات وزارت صحت را بررسی کند اما در پنج جلسه مسوولان وزارت صحت عامه حاضر به پاسخگویی نشده اند.

حسین زی نیز گفت که قسمتی زیادی بودجه اختصاص یافته برای مبارزه با ویروس کرونا حیف و میل شده و باید مسوولان این وزارت به تالار ولسی جرگه فرا خوانده شوند تا به پرسش های وکلا پاسخ بدهند.

شماری از اعضای دیگر این جرگه نیز نظرات مشابه داشتند.

میر رحمان رحمانی رییس ولسی جرگه نیز از حیف و میل کمک های اختصاص یافته برای مبارزه با کرونا از سوی وزارت صحت عامه سخن زد و گفت که کمیته روسای این جرگه در مورد این وزارت تصمیم خواهد گرفت.

وی همچنان به کمیسیون صحت این جرگه وظیفه سپرد تا از وزارت صحت عامه تمام اسناد را مطالبه کند و بعد از بررسی گزارش آنرا با جرگه شریک سازد.

قابل ذکر است که در پی شیوع ویروس کرونا در جهان و افغانستان شماری از کشورها و نهادهای بین المللی، دولت افغانستان را کمک نموده اند تا با این ویروس مبارزه بکنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر