زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

انجمن طبی اسلامی افغانستان: اتهامات عليه تیم قبلی شفاخانه افغان–جاپان حقيقت ندارد

انجمن طبی اسلامی افغانستان: اتهامات عليه تیم قبلی شفاخانه افغان–جاپان حقيقت ندارد

author avatar
9 Jul 2020 - 17:03
انجمن طبی اسلامی افغانستان: اتهامات عليه تیم قبلی شفاخانه افغان–جاپان حقيقت ندارد
author avatar
9 Jul 2020 - 17:03

کابل(پژواک، ۱۹ سرطان ۹۹): انجمن طبی اسلامی افغانستان، اتهامات وارد شده به رهبری و تیم قبلی شفاخانه افغان–جاپان را کذب محض خوانده و می گوید، که معرفى تيم جديد براى گرفتن مسووليت شفاخانه درنيمه شب وبا اسلحه، خلاف نورم های طبابتی مى باشد.

این در حالی است که احمد ظاهر سلطانی، رئیس جدید شفاخانه افغان–جاچان، ادعا کرده است که رهبری و تیم قبلی شفاخانه متذکره، در قرارداد اکسیجن، غذا و ادویه اختلاس کرده اند.

قابل ذکر است که با شیوع ویروس، قراردادی میان وزارت صحت عامه و انجمن طبی اسلامی افغانستان (ایما)، به امضاء رسید که بر اساس آن مدیریت شفاخانه افغان–جاپان، منوط بر تیم (ایما) می باشد؛ اما پیش از ختم قرارداد، کارمندان رضا کار صحی، سلب صلاحیت شدند.

اما وزارت صحت عامه، در ۱۱ سرطان ماه جاری، بدون در جریان گذاشتن انجمن طبی اسلامی افغانستان (ایما)، تیم جدیدی را به شفاخانه افغان–جاپان معرفی و تیم قبلی را سلب صلاحیت کرد.

داکتر سید خالد راشد، رئیس انجمن طبی اسلامی افغانستان که امروز در یک نشست خبری در کابل صحبت می کرد، گفت که در اوایل شفاخانه افغان–جاپان با مشکلات فراوان  روبرو بود؛ اما تیم رضاکار صحی با تعهدی که به وطن و مردم داشتند، مشکلات را به اسرع وقت حل و صادقانه به مردم خدمت کردند.

وی افزود: «با افزایش ویروس کرونا در کشور، تنها شفاخانه افغان–جاپان، در ۱۵ روز آزمایش انجام می داد و همه شفاخانه ها مسدود بود و درچنين وضعيت تیمی که از جانب (آیما) معرفی شده بود، به شکل رضاکارانه فعالیت را شروع کردند.»

موصوف می گوید که پیش از معرفی تیم صحی از جانب انجمن طبی اسلامی افغانستان، ونتلاتورها فعال غیرفعال بود، سرک شفاخانه جغل فرش بود و ده ها مشکل دیگر وجود داشت؛ اما با آمدن تیم رضاکار صحی، همه چالش های حل گردید و در کمترین مدت رضایت مردم را حاصل کرد.

او تصریح کرد: «یک مدت صادقانه کار کردیم؛ اما یکی از شب ها هیچ خبر نبودیم که خلاف نورم های طبابتی، تیم جدیدی با اسلحه وارد شفاخانه شدند و مسئولیت شفاخانه را به عهده گرفتند.»

رئیس انجمن طبی اسلامی افغانستان گفت که ، بخاطر وارد کردن ادعاهای بی اساس، توهین و تحقیر کارمندان صحی و اعاده حیثیت تصميم دارد به ارگان های عدلی و قضایی مراجعه کند.

داکتر نجما سما شفاجو، رئیس انجمن داکتران نسایی و ولادی افغانستان که در این نشست حضور داشت، با انتقاد از اتهامات وارد شده به تیم صحی رضاکار شفاخانه افغان–جاپان، گفت که این کارمندان صحی، در حالتی حاضر به خدمت شدند که هیچ کس حاضر به همکاری نبود؛ اما به جای تشویق، توهین و تحقیر شدند.

وی گفت که بی احترامی به تیم صحی رضاکار، سیلی محکم بروى کسانی است که در حالت خیلی خطرناک، دست وزارت صحت عامه را گرفتند و به شکل صادقانه به مردم خدمت کردند.

همچنان داکتر حمزه مومن حکیمی، رئیس انجمن جوانان مسلمان، گفت: «رهبری جدید شفاخانه، با تفنگچه و دشنام و توهین وارد شفاخانه شدند.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر