زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزيرصحت: میزان سرایت ویروس کرونا در کشور روبه کاهش است

وزيرصحت: میزان سرایت ویروس کرونا در کشور روبه کاهش است

author avatar
9 Jul 2020 - 16:42
وزيرصحت: میزان سرایت ویروس کرونا در کشور روبه کاهش است
author avatar
9 Jul 2020 - 16:42

کابل(پژواک،۱۹سرطان۹۹): سرپرست وزارت صحت عامه می گوید که میزان سرایت ویروس کرونا درکشور، درمقایسه با ۴۵ روز گذشته، از۶۰ درصد، به ۳۰ درصد کاهش یافته است.

داکتر احمد جواد عثمانی، که روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با والی کابل و معین وزارت ارشاد، حج و اوقاف صحبت می کرد، ازسيرنزولى سرایت ویروس کرونا درکشور درمقایسه با يک ونيم ماه قبل خبرداد و

تأکید کرد که تلاش ها جریان دارد تا میزان سرایت این ویروس، به ۵ درصد کاهش یابد.

سرپرست وزارت صحت عامه می گوید که مشکل کمبود آکسیجن رفع شده است واکنون مقدار کافی اکسیجن در شفاخانه های کووید۱۹، در مرکز و ولایت های کشور وجود دارد.

او افزود که در حدود ۴۰۰ بالون آکسیجن به صورت اضافی نگهداری می شوند تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرند.

عثمانی دربخشى ازصحبت هايش، مردم را به استفاده از ماسک هایی که در خانه تهیه می شوند، تشویق نمود وگفت که این ماسک ها قابلیت شستشو را دارا استند.

در همین حال، محمد یعقوب حیدری، والی کابل ضمن در خواست رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم به هدف جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، تأکید کرد که ۱۵ تیم نظارتی در شهر کابل سرگرم نظارت از رعایت نکات بهداشتی در محلات کار و رستورانت ها می باشند ودر صورت تخطی با متخلفین برخورد خواهد شد.

والی کابل همچنان از تکمیل شدن پروسۀ تدارکات ادویه مورد نیاز شفاخانه های کووید۱۹، اطمینان داد و  افزود که ادویه مورد نیاز این شفاخانه ها هفته آینده فراهم خواهد تا مریضان و پایوازان آنان، دیگر مجبور به خرید ادویه ازدواخانه ها نباشند.

امین الدین مظفری، معین وزارت ارشاد، حج و اوقات، در این کنفرانس خبری با بیان آموزه های اسلامی در زمینه رعایت قرنطین و رعایت رهنمودهای بهداشتی، از مردم درخواست کرد که به خاطر محافظت جان خود و دیگران از ویروس کرونا، به رهنمود های بهداشتی عمل نمایند.

مظفری، همچنان از افرادی که قصد خریداری حیوانات و قربانی کردن آن در ایام عید سعید اضحی را دارند، در خواست نمود تا نکات بهداشتی وزارت صحت عامه را هنگام ذبح وتوزیع گوشت قربانی، رعایت نمایند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر