زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کانادا و استرالیا تشدید خشونت ها از سوی طالبان را محکوم کرده اند

کانادا و استرالیا تشدید خشونت ها از سوی طالبان را محکوم کرده اند

author avatar
9 Jul 2020 - 11:26
کانادا و استرالیا تشدید خشونت ها از سوی طالبان را محکوم کرده اند
author avatar
9 Jul 2020 - 11:26

کابل (پژواک، ۱۹ سرطان ۹۹): کانادا و استرالیا، تشدید خشونت ها در افغانستان را محکوم نموده و حملات اخیر بالای عالمان دین، کارمندان مراقبت های صحی، مدافعان حقوق بشر و مسوولین قضایی را شنیع وانزجار آمیز خوانده اند.

در این اعلامیه مشترک که از طرف سفارت کانادا در کابل امروز منتشر شده، آمده است : «ما از رنج و کشته شدن افراد ملکی بی گناه ابراز تاسف می نمائیم.ما هدف قراردادن عمدی و زشت دادخواهان صلح ونیروهای امنیتی را که در تلاش حفاظت مردم هستند، محکوم می نمائیم.»

این دو سفارت از این که«میزان غیرقابل قبول خشونت توسط طالبان علیه نیروهای امنیتی افغان بالا رفته است»، ابراز نگرانی کرده و بدون ارایه جزییات نوشته است که حملات اخیر بالای عالمان دین، کارمندان مراقبت های صحی، مدافعان حقوق بشر و مسوولین قضایی شنیع وانزجار آمیز است.

در اعلامیه دو کشور یادشده آمده است که مرتکبین این جنایات به صورت آشکار قصد داشتند تا جلو بحث های آزاد  رابگیرند، اما صدای جامعه مدنی برای پایان دادن خشونت و آینده روشن و فراگیر برای افغانستان را نمی توان خاموش ساخت.

منفع گفته است: "ما اطمینان داریم که افغان ها از بلند کردن صدای خویش جهت دست یابی به هدف مشترک شان یعنی افغانستان مسالمت آمیز که درآن رفاه مردم و سهم گیری متنوع به عنوان ارزش ها مطرح باشند، دست نخواهند برداشت. ما خواهان تحقیقات کامل در مورد این جنایات بوده تا افراد مسئول به میز عدالت کشانیده شوند. "

 در اعلامیه آمده است که آنان به حمایت خویش از مذاکرات همه شمول به رهبری و مالکیت افغان ها به عنوان یگانه راه موثر برای رسیدن به صلح، ادامه میدهند.

به گفته منبع اکنون زمان آتش بس فوری بشردوستانه است تا فرصت دسترسی به جوامع آسیب پذیر ونیازمند افغانستان که با تاثیرات سنگین ویروس کرونا در حال مقابله میباشد، مساعد گردد. 

منبع می نویسد:« کاهش خشونت فوری و آتش بس بشردوستانه هم چنان باعث اعتماد سازی و ایجاد پیشرفت در مذاکرات میان افغانان خواهد گردید.»

سفارت های کانادا و استرالیا همچنان نوشته اند که طالبان باید به هموطنان افغان وسایر جهان نشان دهند که قصد دارند مذاکرات مبنی بر حسن نیت را جهت یک آینده مسالمت آمیز برای افغانستان انجام میدهند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر