زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

جامعه جهانی از تلاش های بطی حکومت افغانستان بر ضد فساد ابراز نگرانی نمودند

جامعه جهانی از تلاش های بطی حکومت افغانستان بر ضد فساد ابراز نگرانی نمودند

author avatar
10 Jul 2020 - 15:30
جامعه جهانی از تلاش های بطی حکومت افغانستان بر ضد فساد ابراز نگرانی نمودند
author avatar
10 Jul 2020 - 15:30

کابل (پژواک، ۲۰ سرطان ۹۹): سازمان ملل متحد، ناتو و سفیران یک تعداد کشورها در کابل از تلاش های بطی حکومت افغانستان در راستای مبارزه بر ضد فساد ابراز نگرانی نمودند.

در یک خبرنامه که از طرف دفتر ملل متحد (یوناما) در کابل منتشر شده آمده است که مبارزه با فساد گسترده برای تامین صلح و رفاه پایدار در افغانستان ضروری است. برای گفتگوهای آینده صلح نیاز است تا همه طرف های درگیر به جای وارد نمودن اتهامات متقابل، فساد و سمتی نمودن آن از طریق اقدامات جدی، تعهدشان را به صداقت، پاسخگویی وحاکمیت قانون نشان دهند.

در خبرنامه آمده است، ادامه تاخیر در ایجاد چارچوب استراتیژیک و اساسی مبارزه با فساد اداری جداً نگران کننده است.نبود تحقیقات موثر و پیگرد قانونی به خصوص در مظنونین عالیرتبه نیز نگران کننده است.

این گروه سفیران در کابل گفته اند: ((ما خواهان تحقیقات در مورد ادعاهای متعدد در مورد سوء استفاده از منابع مالی عامه هستیم. بسیار مهم است که جهت تامین اطمینان و اعتماد لازم برای شهروندان افغان این کمبودی ها، برطرف گردند. این موضوع همچنان در آستانه برگزاری کنفرانسی که قرار در ژنیو برگزار گردد، نیز مهم می باشد.))

انان از ارائه اطمینان از سوی رئیس جمهور غنی مبنی بر اینکه مبارزه با فساد در صدر اجندای سیاسی قرار خواهد داشت، استقبال می نمایند و از دولت افغانستان می خواهند تا با تعهد به اهداف قابل ملاحظه چون توانمند ساختن اداره عالی تفتیش و ایجاد سریع کمیسیون مبارزه با فساد اداری این اطمینان را تامین نمایند.

منبع افزوده است، در حالیکه دولت با اتکا به یک سند موقت برای پر کردن خلاهای فوری اقدام می کند، در جریان یک سال باید با ارزیابی استراتیژی قبلی از طریق یک پروسه فراگیر مشورتی، استراتیژی مبارزه با فساد اداری را ایجاد نماید.

این گروه گفته است: ((ما همچنان انتظار پیشرفت های قابل ملاحظه ای در پیگرد قانونی و اجرای دستورات و احکام محکمه به ویژه در قضایای مرتبط به افراد بلند رتبه و تقویت ظرفیت ها برای تطبیق موثر، بی طرف و شفاف پالیسی ها و استراتیژی ها را داریم. یافته های تحقیقات نهادهای بازرس باید در دسترس عموم قرار گیرد. نهادها باید شایسته، مستقل و شفاف باشند و استخدام ها در دولت جدید و نهادهای مرتبط به آن و همچنان پالیسی های آینده شان، باید با رعایت اصول حکومتداری خوب، حاکمیت قانون و پاسخگویی رهبری گردد.))

در خبرنامه آمده است، همکاران بین المللی منابع قابل توجهی را برای حمایت از دولت در مبارزه با فساد اختصاص داده اند و ضروری است تا به دونرها اطمینان داده شود که کمک ها به صورت موثر استفاده می شود. ناکامی این اصلاحات به معنای از دست دادن این سرمایه گذاری ها خواهد بود، به همین دلیل همکاران بین المللی پیشرفت های به دست آمده را به گونه دقیق تعقیب می نمایند. در این زمان به یک زیگنال قوی و مثبت نیاز است.

منبع افزوده است، گروه سفیران برای مبارزه با فساد، متشکل از روسای هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان، دنمارک، آلمان، جاپان، ایالات متحد امریکا، استرالیا، کانادا، ایتالیا، ناروی، بانک جهانی، نماینده ارشد ملکی ناتو، قوماندانی مشترک انتقال امنیت-افغانستان، بریتانیا، اتحادیه اروپا می باشد. جلسه این گروه هر دو ماه یکبار به ریاست اتحادیه اروپا و بریتانیا برگزار می گردد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر