زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رییس جمهور غنی: طالبان میتواند در آینده از طریق انتخابات به اهداف خود برسند

رییس جمهور غنی: طالبان میتواند در آینده از طریق انتخابات به اهداف خود برسند

author avatar
10 Jul 2020 - 15:13
رییس جمهور غنی: طالبان میتواند در آینده از طریق انتخابات به اهداف خود برسند
author avatar
10 Jul 2020 - 15:13

کابل (پژواک، ۲۰ سرطان ۹۹):رییس جمهور غنی می گوید که طالبان می توانند در جمهوری اسلامی افغانستان حضور یافته و از طریق اشتراک در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری به اهداف سیاسی شان دست پیدا کنند.

در یک خبرنامه که از ریاست جمهوری منتشر شده آمده است، رییس جمهور محمد اشرف غنی عصر دیروز در سخنرانی خویش در دومین نشست "تقویت اجماع برای صلح" که به ابتکار دولت افغانستان در خصوص صلح و آغاز مذاکرات بین الافغانی برگزار گردیده بود، اجماع بین المللی را در راستای عملی ساختن اهداف صلح، ضروری و مهم خواند.

منبع افزوده است، در این نشست که به اشتراک نمایندگان ناتو، سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و در حدود ۱۹ کشور جهان از طریق ویدیو کنفرانس در ارگ برگزار گردیده بود، ابتدا رئیس جمهور غنی مراتب تسلیت و همدردی خود را به کشورهای مختلف به ویژه کشورهای دوست و همکار افغانستان بخاطر تلفات ناشی از ویروس کرونا و تاثیرات منفی اقتصادی آن ابراز کرد و از کمک های آنان به افغانستان در زمینه مبارزه با ویروس کرونا و تامین صلح پایدار به خصوص از کمک های به موقع ایالات متحده امریکا، قدردانی کرد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد که بخاطر مبدل کردن صلح از یک آرزو به پروسه هدفمند، ما به مشوره های شما ضرورت داریم تا اطمینان حاصل نماییم که صلح و معیارهای تحکیم آن، از اعتبار پایدار بهره مند می باشد.

موصوف  اضافه کرد که حمایت مردم افغانستان، کشورهای همسایه و منطقه از پروسه صلح، باعث پایدار شدن این پروسه می گردد و به همین دلیل پروسه صلح برای آینده افغانستان نتایج حیاتی دارد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ((ما در مقطعی قرار داریم که صلح باعث گردد تا طالبان روابط خود را با تمام‌ گروه های تروریستی و سازمان های جرمی قطع کنند و این کار به نفع همه خواهد بود.  ))

رئیس جمهور غنی با تاکید گفت که افغانستان صلح آمیز، مستقل، مردم سالار و متحد هدف نهایی می باشد تا با منطقه و جها‌ن یکجا قادر به حراست و تقویت دستآوردهای نزدیک به دو دهه گذشته شوند.

وی افزود: ((ما ظرفیت و اراده سیاسی برای ختم جنگ و رسیدن به یک توافق سیاسی را داریم، چنانچه طالبان می توانند در جمهوری اسلامی افغانستان حضور یافته و از طریق اشتراک در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری به اهداف سیاسی شان دست پیدا کنند.))

رئیس جمهور کشور گفت که بخاطر رسیدن به این هدف، اجماع بین المللی و منطقه ی وجود دارد و شما در صف نخست این حمایت قرار دارید. حمایت قوی کنونی شما به ما کمک خواهد کرد تا استراتیژی صلح را تدوین کنیم و برای رسیدن به صلح پایدار، پروسه صلح را که منتج به ثبات و رفاه افغانستان و امنیت برای منطقه و جهان می گردد، رهبری کنیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد که برنده صلح مردم افغانستان، منطقه و جهان خواهند بود و باید گفت که در این راستا افغانستان یک مشکل نیست، بلکه تروریزم می باشد و از اینکه افغانستان به مکان یا میدان مبارزه بخاطر تحقق نظم جهانی مبدل شده است، میتواند به عنوان یک مودل برای همکاری بین المللی باشد.

 

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر