زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نشست بین المللی صلح در کابل خواستار آتش بس دوستانه شد

نشست بین المللی صلح در کابل خواستار آتش بس دوستانه شد

author avatar
10 Jul 2020 - 11:37
نشست بین المللی صلح در کابل خواستار آتش بس دوستانه شد
author avatar
10 Jul 2020 - 11:37

کابل (پژواک، ۲۰ سرطان ۹۹): اشتراک کننده گان نشست بین المللی مشورتی صلح در کابل خواستار کاهش سطح خشونت ها، خاتمه دادن به تلفات ملکی، آتش بس بشردوستانه سرتاسری و شروع مذاکرات صلح بین الافغانی شدند.

نشست بین المللی مشورتی تحت عنوان "تقویت اجماع برای صلح افغانستان" به ابتکار دولت جمهوری اسلامی افغانستان و با حضورداشت نمایندگان کشورهای متحد افغانستان و سازمانهای بین المللی به شمول سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و سازمان ناتو به شکل تماس ویدیویی برگزار گردید.

در یک خبرنامه که از طرف وزارت امور خارجه افغانستان منتشر شده، آمده است، سخنران آغازین کنفرانس رییس جمهور محمد اشرف غنی بود و مدیریت کنفرانس را محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه بر عهده داشتند. سخنرانی پایانی کنفرانس را داکتر عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی جمهوری اسلامی افغانستان ارایه نمودند.

منبع افزوده است، اشتراک کننده گان از کوشش های دولت افغانستان برای رهایی زندانیان طالبان برای رسیدن به هدف صلح قدردانی کردند. همچنین خواستار کاهش سطح خشونت ها، خاتمه دادن به تلفات ملکی، آتش بس بشردوستانه سرتاسری و شروع مذاکرات صلح بین الافغانی شدند.

حاضرین در نشست در زمینه مذاکرات صلح بین الافغانی خواهان شریک ساختن موثر و فعال زنان شده و یک بار دیگر از گروه طالبان خواستند تا به تعهدات خویش در زمینه کاهش چشمگیر سطح خشونت ها، آزادی زندانیان دولت و آماده گی برای آغاز مذاکرات صلح عمل نماید. به عنوان نتیجه مذاکرات صلح، اشتراک کننده‌گان بر حفظ و تقویت نظام جمهوری اسلامی، ارزش ها و دستاوردهای به دست آمده در طول دو دهه گذشته و رسیدن به صلح پایدار تاکید نمودند.

در خبرنامه آمد است، اشتراک کنندگان از افغانستان متحد، دارای حاکمیت ملی، تمامیت ارضی، صلح پایدار و از تلاش های دولت افغانستان برای برگزاری کنفرانس ژنو حمایت کرده و اعلام آمادگی برای کمک به بازسازی افغانستان بعد از به نتیجه رسیدن روند مذاکرات صلح نمودند. همچنین از دولت افغانستان خواستند تا در زمینه حکومتداری خوب به تعهدات بین المللی خویش عمل نماید.

شرکت کنندگان در پایان ضمن حمایت، همدلی و هماهنگی پیرامون بحث های صورت گرفته در نشست منطقه ای مشورتی اجماع صلح افغانستان به تاریخ ۱۶ سرطان ۱۳۹۹ و خرسندی از برگزاری نشست بین المللی آن، خواهان تکرار همچون نشست ها شدند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر