زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دوا و تجهیزات طبی برای شفاخانه های محمدعلی جناح و افغان جاپان خریدار گردید

دوا و تجهیزات طبی برای شفاخانه های محمدعلی جناح و افغان جاپان خریدار گردید

author avatar
11 Jul 2020 - 18:52
دوا و تجهیزات طبی برای شفاخانه های محمدعلی جناح و افغان جاپان خریدار گردید
author avatar
11 Jul 2020 - 18:52

کابل (پژواک، ۲۱ سرطان ۹۹) : وزارت صحت عامه می گوید که به ارزش ۳۲ میلیون افغانی۵۳ قلم دوا و ضروریات طبی برای شفاخانه های محمد علی جناح و افغان جاپان خریدار گردید.

در خبرنامه منتشر شده وزارت صحت که کاپی آن به دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته آمده است که محمد یعقوب حیدری والی کابل، ۵۳ قلم ادویه و تجهیزات طبی را که از سوی کمیته اضطرار برای شفاخانه‌های محمد علی جناح و افغان جاپان خریدار شده است، امروز مقداری از آن را در حضورداشت داکتر احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه و داکتر نجیب الله ناصر رییس کمیسیون صحت، ورزش و جوانان در ولسی جرگه به مسوولین شفاخانه محمد علی جناح تسلیم کرد.

به اساس معلومات منبع، ارزش مجموعی این دواها و تجهیزات طبی۳۲ میلیون افغانی بوده که شامل۵۳ قلم دوا و ضروریات طبی می‌باشند.

داکتر احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه از والی کابل مبنی بر فراهم آوری این ضروریات طبی و دواها تشکری نموده گفت که این ضروریات طبی از نیازهای مهم شفاخانه های کووید-۱۹ در کابل به شمار می‌رفت که اکنون تمام آنان برای تداوی بیماران کرونا در این دو شفاخانه به مصرف خواهند رسید.

عثمانی، از بهبود عرضه خدمات صحی در شفاخانه‌های محمد علی جناح و افغان جاپان یاد آوری کرده گفت، تغییراتی که اخیرا در رهبری این دو شفاخانه به وجود آمده است خدمات صحی در آنان بهبود یافته است.

وی افزود:« ما در تلاش استیم که خدمات صحی را در تمام شفاخانه‌های کشور نیز بهبود بخشیم. »

همچنان داکتر عثمانی تاکید نمود که ویروس کرونا هنوز تحت مدیریت قرار نگرفته است و مردم باید با رعایت نکات صحی خود را در برابر این ویروس وقایه نمایند

از سوی دیگر، محمد یعقوب حیدری والی کابل، از تلاش های رهبری وزارت صحت عامه مبنی بر بهبود وضعیت صحی و مبارزه با ویروس کرونا قدردانی کرده گفت:« چالش های که قبلا در شفاخانه‌های محمد علی جناح و افغان جاپان وجود داشت، خوشبختانه اکنون با نظارت و پیگیری وزارت صحت و کمیته اضطرار برطرف شده است. »

او همچنان بر همکاری مشترک ولایت کابل و وزارت صحت عامه تاکید نموده گفت:« ما متعهد استیم تا دوشادوش وزارت صحت عامه برای کاهش ویروس کرونا مبارزه کنیم.»

در عین حال، داکتر نجیب الله ناصر رییس کمیسیون صحت، جوانان و ورزش در ولسی جرگه از خریداری دوا و تجهیزات برای شفاخانه های نامبرده از سوی کمیته اضطرار استقبال نموده و از کارکردهای رهبری وزارت صحت عامه در امر بهبود خدمات صحی ستایش کرد.

همچنان داکتر عثمانی در ختم این نشست همراه با والی کابل و رییس کمیسیون صحت از بیماران کووید-۱۹ داخل بستر در شفاخانه محمد علی جناح دیده نموده و چگونه‌گی عرضه خدمات صحی را در این شفاخانه از نزدیک بررسی کرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر