زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

” مردم هنوز هم باید کرونا را جدی بگیرند”

” مردم هنوز هم باید کرونا را جدی بگیرند”

author avatar
11 Jul 2020 - 19:07
” مردم هنوز هم باید کرونا را جدی بگیرند”
author avatar
11 Jul 2020 - 19:07

نیلی(پژواک،۲۱سرطان۹۹):داکتری که در دایکندی  طی سه ماه گذشته به ده ها مریض مصاب به ویروس کرونا خدمات صحی را عرضه کرده از مردم می خواهد که هنوز هم این ویروس را جدی گرفته و رهنمودهای صحی را رعایت کنند.

عارف صمیم یک تن از داکتران شفاخانه کووید ۱۹ دایکندی به آژانس خبری پژواک گفت که در اواخر سال ۱۳۹۸ از پوهنتون هرات در رشته طب معالجوی فارغ شد، ولی بعدا از آن برای دست آوردن تخصص در شفاخانه ولایتی هرات کار میکرد.

وی می گوید:« همین که کرونا شیوع پیدا کرد، با خود فکر کردم که باید به ولایت خود بروم و برای مردم بیچاره خود کمک کنم، آمدم به دایکندی و مصروف عرضه خدمات شدم.»

 موصوف می گوید که در اوایل خانواده اش مخالف کار کردنش در شفاخانه کووید ۱۹ دایکندی بودند؛ زیرا می دانستند که کار کردن در چنین یک مکان خالی از خطر نیست.

داکتر صمیم می افزاید :« اما من خانواده ام را قناعت دادم که باید به مردم خود خدمت کنم و باید دراین شرایط کار کنم چون وظیفه این چنین ایجاب می کرد، خوشبختانه خانواده ام گپ مرا قبول کردند و من به کارم آغاز کردم.» 

به گفته او، دراین مدت که بسیاربا دشواریهای زیاد، نبود امکانات کافی در شفاخانه به مریضان کمک رسانی می کرد و برای سایرین درمورد جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و چگونگی مصاب شدن به آن آگاهی میداد.

موصوف افزود که در این مدت ده ها مریض را تداوی کرده و به دها تن را آگاهی داده است.

وی می‌گوید، روزانه در شفاخانه ۵۰ بستر کرونا از ۵۰ الی ۷۰ نفر مشکوک به ویروس کرونا مراجعه می‌کنند با تمام تلاش تست های آنها را می‌گیرند و به آنها توسعه‌و رهنمایی می‌کنند و هیچ گاهی احساس خستگی نمی کنند.

داکتر صمیم علاوه می‌کند:« وقتی که مریض های مبتلا به کرونا با وضعیت خراب و وخیم به این شفاخانه میایند و ما تمام تلاش و وقت خود را برای نجات دادن اش وقف می‌کنیم و بعد از چند روز وضعیت مریض های ما رو به بهبود می‌روند یا خوب می‌شود احساس خوب و قشنگی به من دست می‌دهد. »

او به سوالی مبنی بر این که آیا هراس نداشت، به این ویروس مصاب شود؟ گفت:« راستش در اوایل بسیار هراس داشتم اما لباس های محافظتی به تن می‌کردم و نیکبختانه تا هنوز به این مریضی مبتلا نشدم و شاید دعا‌ی مردمم نسبت به داکتران اش باشد و دعای مادر و پدرم  بوده باشد.»

اما وی به ادامه سخنانش به تاکید می‌گوید :« از مرگ و مشکلات نمی‌ترسم و با جان و دل به مردم این ولایت محروم و فقیر خود خدمت می‌کنم. »

موصوف که یگانه پسر  و نان آور خانواده اش است، می گوید:« مه در خانواده نسبتاُ فقیر و نادار به دنیا آمدیم و با مشکلات زیاد به این جا رسیدیم.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر