زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“کشورهای منطقه و جهان  ادامۀ خشونتها از سوی طالبان را غیر قابل قبول خواندند”

“کشورهای منطقه و جهان ادامۀ خشونتها از سوی طالبان را غیر قابل قبول خواندند”

author avatar
11 Jul 2020 - 16:29
“کشورهای منطقه و جهان  ادامۀ خشونتها از سوی طالبان را غیر قابل قبول خواندند”
author avatar
11 Jul 2020 - 16:29

کابل(پژواک،۲۱سرطان ۹۹):وزارت خارجۀ کشورمی گوید که کشورهای اشتراک کننده درنشست های منطقه یی وجهانی برای صلح افغانستان، سطح بلند خشونت از سوی طالبان را غیر قابل قبول دانسته و از آنان خواستار پایان دادن به خشونت ها و آغاز مذاکرات مستقیم با حکومت افغانستان شدند.

گران هیواد سخنگوی وزارت امور خارجه امروز دريک شست خبری در کابل گفت که  اين وزارت ، سه نشست چند جانبه را هفته گذشته با کشورهای منطقه و جهان، به هدف ایجاد و تقویت اجماع منطقه یی وجهانی از پروسه صلح افغانستان، برگزار کرد.

او گفت که رییس جمهور محمد اشرف غنی  در افتتاحیه نشست های منطقه یی وجهانی که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، تاکید نمود که هم صلح و هم بحران در افغانستان، تاثیرات ملموس بر شرایط منطقه دارد.

به گفته اى هیواد، رییس جمهور غنی، همچنان تاکید نمود که افغانستان خواهان ایفای نقش مثبت در منطقه است و تلاش دارد تا به نقطه وصل ترانزیتی و تجاری در منطقه مبدل گردد.

وی درادامه صحبت هايش گفت که کشورهای اشتراک کننده در نشست های منطقه یی وجهانی برای صلح افغانستان، سطح بلند خشونت از سوی طالبان را غیر قابل قبول دانسته و از طالبان خواستار پایان دادن به خشونت ها و آغاز مذاکرات مستقیم با حکومت افغانستان شدند.

هیواد همچنان گفت:« کشورهای اشتراک کننده در نشست های منطقه یی وجهانی برای صلح افغانستان، همچنان بر حفظ دست آوردهای ۱۹ سال اخیر در افغانستان تاکید کرده و خواهان تقویت و تداوم آن در مذاکرات صلح شدند.»

به گفتۀ او، آنان همچنان حمایت شان را از موقف و خواست های افغانستان در نشست بین المللی جنیوا که قرار است به زودی برگزار شود، اعلام کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه می گوید که  در نشست سه جانبه میان افغانستان، چین و پاکستان، این کشورها بار دیگر تعهدات خود را بر همکاری دوامدار و حمایت از حکومت افغانستان در پروسه صلح اعلام نمودند.

به بربنياد معلومات او، پاکستان و چین با استقبال از اقدامات حکومت افغانستان در زمینه رهایی زندانیان طالبان، از این گروه در خواست نمودند که هرچه زودتر خشونت را کاهش داده و با حکومت افغانستان به مذاکرات مستقیم بپردازند.

این در حالی است که تاکنون بیش از چهار هزار زندانی گروه طالبان ازسوی دولت و حدود ۷۰۰ زندانی دولت افغانستان از سوی طالبان از بند رها شده اند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت که در نشست های یادشده کشورهای منطقه وجهان از پروسه صلح به رهبری و مالکیت حکومت افغانستان، اعلام حمایت نمودند.

به اساس توافقنامه ای صلح که میان ایالات متحده امریکا و طالبان در دهم حوت سال ۱۳۹۸ در شهر دوحه قطر به امضا رسید، باید ده روز بعد از امضای این تفاهم نامه مذاکرات بین الافغانی اغاز می شد؛ اما به دلیل اختلافات روی رهایی زندانیان تا کنون این مذاکرات آغاز نشده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر