زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

​طرح تغییر رژیم کاری ادارات دولتی تاييد گرديد

​طرح تغییر رژیم کاری ادارات دولتی تاييد گرديد

author avatar
11 Jul 2020 - 16:53
​طرح تغییر رژیم کاری ادارات دولتی تاييد گرديد
author avatar
11 Jul 2020 - 16:53

کابل (پژواک، ۲۱ سرطان ۹۹) : کمیتۀ اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ، طرح تغییر رژیم کاری ادارات دولتی را تأیید نموده مى گويد، درصورت تشخيص بهتروضعيت صحى درکشورازسوى  وزارت صحت عامه،  مراکز تعليمى وتحصيلى بعد از ‍‍‍۱۵ اسد بازگشايى مي گردد.

درخبرنامه اى مطبوعاتى مطبوعاتى معاونيت دوم رياست جمهورى که امروز ۲۱ سرطان منتشر وبدسترس آژانس خبرى پژواک قرار گرفته،آمده است، که جلسه کمیتۀ اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به ریاست استاد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری،امروز دایر شد.

منبع افزوده است، بر اساس این طرح، قرار است ساعات کاری ادارات دولتی از ساعت ٨ صبح تا ساعت ٤ بعد از ظهر تنظیم شود و کارمندان ادارات در دو شفت روزهای زوج و فرد به کار خویش حاضر شوند.

دانش، در این رابطه گفت که تغییر رژیم کاری ادارات دولتی بر اساس پیشنهاد ادارات مختلف در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم، صورت می‌گیرد.
موصوف درادامه افزود،  ادارات دولتی مکلف اند که نکات بهداشتی را برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در نظر بگیرند و فاصله اجتماعی را در زمان ارائه خدمات به مراجعین، رعایت کنند.

دربخشى ازخبرنامه آمده است، طبق طرح تغییر رژیم کاری ادارات دولتی، کارکنان ردیف (الف) و (ب) که شامل بست‌های فوق، مافوق، اول و دوم خدمات ملکی می‌شوند و کارکنانی که دارای صلاحیت امضا هستند و یا مسئولیت بخش‌های ضروری را به عهده دارند، باید همه روزه سرکار حاضر شوند. همچنین ادارات بر اساس نیاز می‌توانند رژیم کاری کارمندان خود را تنظیم کنند.

منبع افزوده است، در این طرح، اداره ملی احصائیه و شاروالی کابل، به دلیل حجم بالای تقاضای مراجعه کنندگان، استثنا قرار داده شده و کارمندان آنها باید همه روزه سرکار حاضر شوند.
دربخشى ازاين خبرنامه آمده است، در جلسه امروز کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، همچنین طرح تنظیم کسب و کار و فعالیت اصناف مختلف، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع گفته است، اعضای جلسه فیصله کرند که طرح تنظیم کسب و کار و فعالیت اصناف در جلسه روز دوشنبه کابینه مطرح گردد و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و مردم، در این مورد تصمیم لازم اتخاذ گردد.

در جلسه امروزاين کمیته همچنین طرح بازگشایی مکاتب و پوهنتون‌های دولتی و خصوصی نیز مطرح شد و در مورد آن مسئولان وزارت‌های معارف و تحصیلات عالی و سکتور خصوصی، به تفصیل و با جزئیات دیدگاه‌های شان را مطرح کردند.
پس از طرح دیدگاه های مسئولان ادارات ذی‌ربط، فیصله شد که مکاتب و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی تا ۱۵ اسد سال جاری همچنان مسدود بماند و بازگشایی تدریجی آنها بعد از ‍‍‍۱۵ اسد، به نتایج سروی وزارت صحت عامه از وضعیت عمومی صحی کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا، بسته گی دارد.

بگفته منبع ،این سروی تا اواخر هفته جاری پایان می‌یابد و نتایج آن در جلسه هفته آینده کابینه ارائه خواهد شد.

به همين خاطرنشان گرديده که در طرح بازگشایی مکاتب و پوهنتون های دولتی و خصوصی، وزارت‌های معارف و تحصیلات عالی بسته‌های کمکی را به مکاتب‌ و پوهنتونهای خصوصی پیشنهاد کرده‌اند و همچنین بر تقویت سیستم آموزش آنلاین در کشور تأکید شده است.

سرور دانش، در رابطه به طرح بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی گفت که در این رابطه نظر وزارت صحت عامه برای هیأت رهبری حکومت مهم است و درصورتی‌که این وزارت وضعیت را مناسب تشخیص دهد، حکومت در مورد بازگشایی تدریجی مراکز آموزشی تصمیم خواهد گرفت.

معاون رئیس جمهورهمچنان گفت که با توجه به شرایط کنونی ناشی از شیوع ویروس کرونا، حفظ جان دانش‌آموزان و دانشجویان برای حکومت افغانستان اولویت دارد و به همین دلیل نیاز است تا در مورد بازگشایی مراکز آموزشی با دقت بیشتر و مطالعه دقیق‌تر وضعیت عمومی صحی کشور، تصمیم گرفته شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر