زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

معترضان در هرات: وزیرصحت یا استعفى دهد و هم یا معذرت بخواهد

معترضان در هرات: وزیرصحت یا استعفى دهد و هم یا معذرت بخواهد

author avatar
12 Jul 2020 - 13:58
معترضان در هرات: وزیرصحت یا استعفى دهد و هم یا معذرت بخواهد
author avatar
12 Jul 2020 - 13:58

هرات (پژواک، ٢٢ سرطان ٩٩): صدها تن از شهروندان و حامیان رضاکاران صحی در هرات، امروز در مقابل ساختمان مقام ولایت هرات دست به تظاهرات زدند.

این شمار از شهروندان و حامیان رضاکاران وزارت صحت عامه بخاطر اقدام چند روز قبل سرپرست وزارت صحت عامه مبنی بر توهین و اخراج رضاکاران شفاخانۀ افغان-جاپان در کابل، در مقابل ساختمان مقام ولایت هرات دست به تظاهرات گسترده زدند.

آنان با شعارهای” یا معذرت یا استعفى، وزیر بی کفایت” مدعی شدند که اخیراً وزارت صحت عامه بخاطر بسترسازی فساد، شب هنگام وارد شفاخانۀ افغان-جاپان شده و به گونۀ توهین آمیز، تیم رضاکار انجمن طبی اسلامی افغانستان را از شفاخانه بیرون کرده اند.

این معترضان مدعی اند این اقدام خلاف امضای تفاهم نامه میان وزارت صحت و انجمن طبی اسلامی افغانستان است و می تواند روحیۀ رضاکاران را آسیب برساند.

به گفتۀ معترضان، بر اساس تفاهم نامه، تیم رضاکار انجمن طبی اسلامی افغانستان تا سه ماه قرارداد داشته اند، اما سرپرست وزارت با زور اسلحه و توهین آنان را اخراج کرده است.

بصیر احمد دانشیار یکی از برگزار کنندگان این تظاهرات گفت که با این اقدام سرپرست وزارت صحت عامه، روحيه کارى رضاکاران به شدت آسیب می بیند.

وی افزود، پس از گماشتن احمد جواد عثمانی به عنوان نامزد وزیر صحت عامه، اتهامات زیادی مبنی بر فساد و انتقال وقاچاق ونتیلاتور به پاکستان وارد شده است و با اخراج تیم رضاکاران از شفاخانه افغان – جاپان، بستر فساد نیز بیشتر می گردد.

موصوف هشدار داد: “اگر سرپرست وزارت صحت عامه از رضاکاران افغانستان معذرت نخواهد، ما با راهپیمایی های گسترده، او را وادار به استعفى میکنیم.”

محمد عیسی یک تن از معترضان در این تظاهرات گفت که به خاطر اعادۀ حیثیت رضاکاران افغانستان دست به راهپیمایی زده اند.

وی هشدار میدهد که اگر از رضاکاران معذرت خواسته نشود، دست به تظاهرات گسترده تر خواهند زد.

عبدالقدیر صالحی فعال مدنی و یک تن از معترضان هشدار میدهد که بخاطر جلوگیری از صدمه رسیدن به فعالیت های رضاکارانه، تا هنگام رسیدن به خواسته های شان، دادخواهی خواهند کرد.

این معترضان تاکید دارند که اسناد معتبر بردست دارند که اقدام اخیر وزارت صحت عامه خلاف قرارداد و بر زور انجام شده است.

در همین حال معصومه جعفری معاون سخنگوی وزارت صحت عامه، اخراج رضاکاران را رد می کند وبه پژواک گفت که سرپرست وزارت صحت عامه در نشستی با رضاکاران از آنان خواسته است که آنان نیز میتوانند در کنار تیم جدید ایفای وظیفه کنند.

وی می گوید اگر معترضان اسنادی مبنی بر بسترسازی فساد و حیف و میل بودجۀ کرونا به دست دارند، ارایه کنند آنان پاسخگو  خواهند بود.

Visits: 1

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر