زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ادامۀ جنگ باشنده های جگدلک سروبی را به ستوه آورده است

ادامۀ جنگ باشنده های جگدلک سروبی را به ستوه آورده است

author avatar
13 Jul 2020 - 16:54
ادامۀ جنگ باشنده های جگدلک سروبی را به ستوه آورده است
author avatar
13 Jul 2020 - 16:54

کابل (پژواک،۲۳سرطان ۹۹): جنگ میان نیروهای دولتی و طالبان در منطقه جگدلک سروبی کابل، از شش روز بدینسو باشنده های محل را به ستوه آورده،   آنها می گویند که طالبان در مناطق مسکونی سنگر گرفته و ده ها تن از باشنده ها محل را گروگان کرده اند. 

جگدلک در ۲۵ کیلومتری جنوب مرکز ولسوالی سروبی ولایت کابل موقعیت دارد.

یک تن از باشنده گان  ساحه جگدلک که نمی خواهد از او در گزارش نام برده شود، امروز (۲۳ سرطان) در صحبت با آژانس خبری پژواک گفت که از شش روز به این سو ساحۀ جگدلک در محاصره مخالفین مسلح دولت قرار دارد و طالبان حدود ٤٠ باشندۀ محل را با خود گروگان گرفته اند.

به گفته اى او، گروه طالبان از استقامت هاى تزیین، حصارک و تورغر، ساحۀ جگدلک را تحت محاصره قرار داده اند و بیش از یک هزار طالب از مسير کوه صافی پروان، خوگیانی ننگرهار و ولسوالی ازره لوگر به این ساحه آمده اند و در تلاش تصرف این ساحه می باشند.

وی افزود:« طالبان از خانه های مردم استفاده می کنند، اطفال و زنان در یک خانه جمع شده و از چندین روز بدینسو به مشکلات زیاد، حتا با کمبود مواد غذایی رو به رو شده اند.»

عین الله یک تن از باشندگان ولسوالی سروبی نیزبه پژواک  گفت:« مردم همه زیاد نگران هستند هیچ کسی از خانه های شان بیرون شده نمی تواند و مردم هم نمی فهمند که بالاخره سرنوشت منطقه جگدلک چگونه خواهد شد.»

او می گوید که مردم عام، اطفال  و زنان همه از یک هفته بدینسو شب و روز شان در صدای های شلیک مرمی و «وحشت» سپری می کنند.

عین الله از حکومت خواست که هرچه زوتر جلو طالبان را گرفته و جنگ را مهار کند.

در همین حال گوهر الرحمن بابری ولسوال سروبی کابل، تایید می کند که از شش روز بدینسو در منطقه جگدلک جنگ میان نیروهای امنیتی و طالبان جریان دارد.

به گفته او،  در این نبرد ضمن اینکه به طالبان نیز تلفات وارد شده است، دیروز سه تن از نیروهای امنیتی در جنگ رو در رو کشته شده و پنج دیگر این نیروها زخم برداشته اند.

بابری همچنان گفت:« طالبان در قریه ها در خانه های مردم سنگر گرفته اند، اما نیروهای امنیتی هم تلاش دارند به نحوی جنگ را مهار کنند که به افراد ملکی تلفات وارد نشود.»

یک منبع امنیتی که نمی خواهد از او نام گرفته شود، نیز می گوید که از شش روز بدینسو در منطقه جگدلک طالبان زیاد حضور یافته و ۳٥ تا ٤٠  تن از جوانان و بزرگان را به اتهام ارتباط با دولت به گروگان گرفته است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر