زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برخی وکلا: گزارش انستیتيوت مطالعات ستراتیژیک افغانستان خلاف باورهای اسلامی و قانون اساسی مى باشد

برخی وکلا: گزارش انستیتيوت مطالعات ستراتیژیک افغانستان خلاف باورهای اسلامی و قانون اساسی مى باشد

author avatar
13 Jul 2020 - 14:43
برخی وکلا: گزارش انستیتيوت مطالعات ستراتیژیک افغانستان خلاف باورهای اسلامی و قانون اساسی مى باشد
author avatar
13 Jul 2020 - 14:43

کابل(پژواک،۲۳سرطان ۹۹): شماری از اعضای ولسی جرگه گزارش اخیرانستیتيوت مطالعات ستراتیژیک افغانستان را خلاف باورهای اسلامی و قانون اساسی میدانند و بر پیگیری نشر عاملان این گزارش تاکید دارند.

اخیراً انستیتيوت مطالعات ستراتیژیک افغانستان گزارشی را تحت نام  ریشه‌یابی رادیکالیسم دینی در نصاب معارف افغانستان را نشر کرد که با انتقادها همراه بود.

در گزارش به نقل شهیر سیرت نویسنده این پژوهش آمده است:«به طور مشخص باید آموزه‌های دینی متمرکز بر روایت‌های کثرت‌ گرایانه باشد و همچنان آموزش دین باید به طور مشخص در چند مضمون دینی گنجانده شده و از دیگر مضامین حذف گردد.»

در نشست امروز ولسی جرگه روی این موضوع بحث شد.

مولوی ذبیح الله عتیق نماینده مردم بدخشان دراین جرگه گفت:« حکومت نشر این گزارش را نادیده نگیرد، نشر این گزارش نمک پاشیدن به زخم های مردم است، این گزارش توطیه دشمنان اسلام است، اگر حکومت این موضوع را پیگیری نکرد، ملت متحد خواهد شد و کسانی که دست به چنین کاری زده اند را جواب دندان شکن خواهد داد.»

او می گوید که این گزارش خلاف دین اسلام و قانون اساسی کشور است و کسانی که دست به نشر این گزارش زده اند باید بازداشت و مورد پیگیرد قرار گیرند.

قاضی نذیر احمد حنفی نماینده مردم هرات در این جرگه نیز گفت که این مرکز با نشر این تحقیق اش به دین اسلام و باور های دینی افغان ها توهین کرده و با نشر همچو گزارش ها می خواهند که در برابر مسلمانان قرار گیرند و آنها را از حاشیه دور بسازند.

وی افزود:«مسلمانان هنوز زنده هستند، اگر دولت این ها را به جزای اعمال شان نرساند، ملت آنها را پیدا خواهد کرد و به جزای اعمال شان خواهند رساند، بهتر همین است که حکومت نویسنده گان این تحقیق را به قانون بسپارد.»

شماری ازاعضای دیگراین جرگه نیز نشر این تحقیق را توهین به مقدسات اسلام و قانون اساسی کشور خوانده خواهان بازداشت عاملان این تحقیق شدند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر