زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت صحت عامه: شهروندان اشتباه عید سعید فطر را در عید قربان تکرار نکنند

وزارت صحت عامه: شهروندان اشتباه عید سعید فطر را در عید قربان تکرار نکنند

author avatar
13 Jul 2020 - 17:09
وزارت صحت عامه: شهروندان اشتباه عید سعید فطر را در عید قربان تکرار نکنند
author avatar
13 Jul 2020 - 17:09

کابل(پژواک، ۲۳ سرطان ۹۹): وزارت صحت عامه، با انتقاد از شهروندان بخاطر عملی نکردن رهنمودهای صحی در روزهای عید سعید فطر، از آنها خواست که اشتباهی را که در گذشته مرتکب شده بودند، در عید قربان تکرار نکنند.

اکمل سمسور، سخنگوی وزارت صحت عامه که امروز در یک نشست خبری در کابل صحبت می کرد، گفت که پیش از عید سعید فطر ۵۰ تا ۶۰ درصد موارد مشکوک به ویروس کرونا مثبت تثبیت میشد؛ اما در حال حاضر روزانه بین ۳۹ تا ۴۰ درصد موارد مشکوک، مثبت تشخیص می شود.

وی افزود، وزارت صحت عامه، پیش از عید سعید فطر از مردم خواسته بود که به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، عید را در خانه های شان تجلیل کنند؛ اما شماری از خانواده ها، پیشنهادات این وزارت را نادیده گرفتند و به دید و بازدید عیدی پرداختند.

موصوف می گوید که دو هفته بعد از عید سعید فطر، شمار واقعات مثبت کرونا در کشور، به بیش ترین حد آن یعنی روزانه در حدود یکهزار مورد رسید.

سمسور، با اشاره به این که در حال حاضر تعداد واقعات مثبت ویروس کرونا، نسبت به گذشته کاهش قابل ملاحظه یافته است، گفت که بار دیگر وزارت صحت عامه، از مردم می خواهد تا اشتباهی را که در عید سعید فطر مرتکب شدند، در عید قربان تکرار نکنند.

او تصریح کرد، در صورت عدم در نظر گرفتن رهنمودهای صحی وزارت صحت عامه، امکان زیاد می رود که واقعات مثبت ویروس کرونا، افزایش یابد.

وی، از شهروندان خواست که توصیه های وزارت صحت عامه را قبل از عید و در روزهای عید قربان عملی کنند تا دوباره واقعات مثبت ویروس کرونا، افزایش نیابد.

این در حالی است که به اساس فیصله کابینه، به منظور جلوگيرى از شيوع ويروس کرونا، از (۸ حمل) سال روان در کابل، قيود بر گشت و گذار وضع گردیده و بر علاوه ادارات غيرضرورى دولتى، دکان ها، رستورانت ها و مارکیت های تجارتی نیز براى سه هفته رخصت شده اند.

قابل ذکر است که با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور، قیود گشت و گذار در شهرکابل تمدید و بعداً این قیود جدی تر شد و وزارت داخله، ۱۶۰۰ پولیس را  براى جلوگيرى ازگشت وگذار غيرضرورى مردم در شهرکابل مستقر کرد.

اما با فرا رسیدن عید سعید فطر، شهروندان بخاطر آمادگی برای تجلیل از این روزها، به جاده ها و بازارهای مزدحم شهرکابل ریختند و در روزهای عید نیز رهنمودهای وزارت صحت عامه را در نظر نگرفتند که درنتيجه پس از عید تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور افزایش پیدا کرد.

این در حالی است که از شیوع ویروس کرونا (کوید ۱۹) در افغانستان تاکنون به تعداد ۳۴۶۰۵ تن به این ویروس مبتلا شده اند و به تعداد ۱۰۳۸ تن دیگر جان باخته و ۲۱۲۸۰ تن دیگر بهبود یافته اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر