زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ترازوهای دیجیتالی گمرک تورخم وصل به بهره برداری سپرده شد

ترازوهای دیجیتالی گمرک تورخم وصل به بهره برداری سپرده شد

author avatar
14 Jul 2020 - 16:37
ترازوهای دیجیتالی گمرک تورخم وصل به بهره برداری سپرده شد
author avatar
14 Jul 2020 - 16:37

کابل(پژواک،۲۴سرطان۹۹): وزارت مالیه افغانستان می گوید که به منظور جلوگیری ازفساد ادارى و ایجاد شفافیت، ترازوهای دیجیتالی گمرک تورخم به سیستم آسیکودا وصل و امروز به بهره برداری سپرده شد.

آسیکودا سیستم کامپیوتری تصفیه اموال گمرکی و آمارگیری است که از سوی «انکتاد» برای کشورهای جهان به ویژه کشورهای رو به توسعه پیشنهاد شد. این سیستم مجموعه‌ای از برنامه‌های کمپيوترى است که عملیات گمرکی (واردات، صادرات، ترانزیت و...) را زیرپوشش قرار می‌دهد.

در اعلامیه اى خبری وزارت مالیه که یک نسخه آن در دسترس آژانس خبری پژواک، قرار گرفته آمده است که این ترازو ها که با سیستم اسیکودا وصل گردیده، امروز ۲۴ سرطان به بهره برداری سپرده شد.

منبع می نویسد که هدف ازنصب این ترازوها، ایجاد شفافیت در جمع آوری عواید ملی، مبارزه علیه فساد اداری، کاهش پروسه های اداری و بروکراسی و ثبت مشخصات و کنترول دقیق محموله های تجارتی می باشد.

درمراسم افتتاح این ترازوها، عبدالهادی ارغندیوال نامزد وزیر و سرپرست وزارت مالیه، محترم تمیم عارف مومند، معاون والی ننگرهار، نماینده گان شورای ولایتی، سکتور خصوصی و شماری از رؤسا و کارمندان وزارت مالیه اشتراک داشتند.

ارغندیوال در مراسم افتتاح این ترازوها گفت:« بادرنظرداشت تعهدات ما در بخش مُدرن سازی ادارات به خصوص منابع عوایدی، وزارت مالیه اینرا مسئولیت خویش می داند تا از طریق اصلاح پروسه های کاری و انکشاف سیستم ها در پروسه های جمع آوری عواید ملی، شفافیت را تامین نموده و جلو فساد و خودسری ها را تا حد ممکن بگیرد. که  تا اکنون ترازوهای دیجیتالی در گمرکات تورخم، اسلام قلعه، نیمروز و سپین بولدک نصب گردیده و در گمرکات حیرتان، آقینه، شیرخان بندر، دندپتان و ابونصر فراهی کار نصب آن جریان دارد.»

وی در ادامه افزود:« نصب ترازوهای دیجیتالی و تجهيز گمرکات با وسایل عصری مایۀ نگرانی حلقات مافیائی و یکی از کارهای مهم و اولویت وزارت مالیه است که انشاء الله با جدیت و تعهد کامل در تمام گمرکات کشور تطبیق خواهد گردید.»

موصوف می گوید که با قاطعیت علیه فساد اداری مبارزه کرده و به مفسدین اجازه نخواهد داد که عواید ملی را مورد دستبرد قرار دهند.

در خبرنامه آمده است که تمیم عارف مومند، معاون والی ننگرهار گفت که نصب ترازوهای دیجیتالی از سوی وزارت مالیه یک اقدام نیک در راستای ایجاد شفافیت، سیستم سازی و مبارزه علیه فساد می باشد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر