زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تعداد بیماران ویروس کرونا در جهان به ۱۳ میلیون تن رسید

تعداد بیماران ویروس کرونا در جهان به ۱۳ میلیون تن رسید

author avatar
14 Jul 2020 - 09:56
تعداد بیماران ویروس کرونا در جهان به ۱۳ میلیون تن رسید
author avatar
14 Jul 2020 - 09:56

کابل ( پژواک،  ۲۴ سرطان ۹۹): به اساس گزارش ها، تعداد بیماران ویروس کرونا در جهان به ۱۳ میلیون تن رسیده و نزدیک به هشت میلیون دیگر صحت یاب شده اند.

ویروس کرونا حدود شش ماه قبل نخست در شهر اووهان چین پیدا شد که اکنون به بیش از ۲١۰ کشور و مناطق جهان رسیده است.

در ماه های نخست بیشتر ازهمه چینایی ها به این بیماری مبتلا و جان باختند، اکنون این ویروس در آن کشور مهار و اما در کشورهای اروپایی، امریکا و یک تعداد آسیایی با سرعت در حال گسترش می باشد.

به اساس معلومات پوهنتون جان هاپکنز امریکا که پیرامون ویروس کرونا معلومات و ارقام را به نشر می رساند تا صبح امروز در تمام جهان تعداد بیماران ویروس کرونا یا کوید ۱۹ به ۱۳ میلیون تن رسیده است.

این منبع افزوده که تا اکنون از اثر ویروس کرونا پنج صد و ۷۲ هزار تن جان باخته اند که بیشتر آن در کشورهای اروپایی و امریکا می باشند.

منبع گفته است که به صورت جمعی بیش از هفت میلیون و ۷۶۵ هزار تن در جهان پس ازابتلا به این ویروس دوباره صحت ياب شده و به زندگی عادی خود برگشته اند.

امریکا بیشتر از همه، از ویروس کرونا متضرر شده است، درین کشور تعداد بیماران کرونا به سه میلیون ۴۴۰ هزار تن رسیده است وحدود ۱۳۷ هزار تن جان باخته اند.

بعد از امریکا، برازیل و هندوستان از کرونا زیاد متضرر شده اند، در برازیل بیش از یک میلیون و ۸۶۰ هزار و درهندوستان ۸۸۰ هزار تن مبتلا شده اند، اما در برازیل ۷۲ هزار تن و در هندوستان ۲۳ هزار تن جان های خود را از دست داده اند.

روسیه، هسپانیه، بریتانیا، ایتالیا، فرانسه، جرمنی، پیرو، ایران و ترکیه کشورهای هستند که  به دليل شيوع ويروس کرونا زیاد متضرر شده اند.

در افغانستان نیز این ویروس با سرعت درحال گسترش است که تا اکنون بیش از ۳۴ هزار تن مبتلا، ۱۰۳۰ تن جان باخته و حدود ۲۲ هزار تن دوباره صحت ياب شده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر