زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

خلیلزاد، حمله درسمنگان را تقبيح و ازکشته نشدن سربازان امريکايى درماههاى اخير ابرازرضايت کرد

خلیلزاد، حمله درسمنگان را تقبيح و ازکشته نشدن سربازان امريکايى درماههاى اخير ابرازرضايت کرد

author avatar
14 Jul 2020 - 11:05
خلیلزاد، حمله درسمنگان را تقبيح و ازکشته نشدن سربازان امريکايى درماههاى اخير ابرازرضايت کرد
author avatar
14 Jul 2020 - 11:05

کابل (پژواک، ۲۴ سرطان ۹۹) : زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحده  امریکا در امورصلح افغانستان در واکنش به حملۀ طالبان در سمنگان گفته است ، که تداوم حملات این گروه مخالف تعهدات شان در راستای کاهش خشونت‌ها است.

روز گذشته یک حمله‌کنندۀ انتحاری، موتر پُرازمواد منفجره را در نزدیکی ریاست امنیت ملی و شاروالی شهر ایبک، مرکز ولایت سمنگان انفجار داد که در نتیجۀ آن، ۱۱نفر کشته و ۶۳ تن دیگر به شمول زنان و کودکان زخمی شده اند. مسوولیت این حمله را طالبان به عهده گرفته اند.

 خلیلزاد امروز ۲۴ سرطان در صفحۀ تویترش این حمله را محکوم کرده و از افزایش خشونت‌ها در این کشور ابراز نگرانی نموده است.

موصوف گفته است: "خشونت‌ها به ویژه در روزها و هفته‌های اخیر زیاد شده است. بدون هیچ دلیلی شمار زیادی از افغان‌ها می‌میرند. حملۀ ديروز طالبان در مرکز یک ولایت مخالف تعهد آن ها برای کاهش خشونت به هدف رسیدن به آتش‌بس دایمی در مذاکرات بین‌الافغانی است".

خلیلزاد همچنان گفته است که استفاده از موتر بم‌گذاری شده در مرکز یک شهر "غیرقابل قبول" است و این کار موضع مخالفان روند صلح را تقویت کرده و به مخربین این روند فرصت بیشتر خواهد داد.

او بار دیگر از تمامی طرف‌ها در این کشور خواسته است که به خشونت‌ها پایان دهند.

 خلیلزاد همچنان افزوده است که ایالات متحده با گذشت ۱۳۵روز از امضای توافقنامه صلح دوحه، تلاش کرده که در مرحلۀ نخست، به تعهدات اش پابند بماند.

او از کاهش نظامیان امریکایی و خروج این نیروها از پنج پایگاه نظامی در افغانستان به عنوان بخشی از تعهدات امریکا یادآوری کرده و افزوده است که شمار نظامیان ناتو در این کشور نیز به "تعداد متناسب" کاهش یافته است.

خلیلزاد همچنان گفته که از امضای توافقنامه صلح تا اکنون هیچ نظامی امریکایی در افغانستان کشته نشده و همچنان روابط منطقه‌ای بهبود یافته است.

نمایندۀ ویژه ایالات متحده در امور مصالحۀ افغانستان همچنان تاکید کرده که پیشرفت‌های زیادی در بخش مبادلۀ زندانیان میان حکومت افغانستان و طالبان صورت گرفته که هرچند به گفته وی این روند تا اکنون به کندی به پیش رفته است.

به گفته اى خلیلزاد در هفته‌های اخیر هیات‌های گفتگوکنندۀ صلح دولت و طالبان نیز در راستای تدارکات مذاکرات بین‌الافغانی به پیشرفت‌های قابل ملاحظۀ دست یافته اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر