زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مسوولان صحی از موج دوم شیوع ویروس کرونا در هرات هشدار می دهند

مسوولان صحی از موج دوم شیوع ویروس کرونا در هرات هشدار می دهند

author avatar
14 Jul 2020 - 17:42
مسوولان صحی از موج دوم شیوع ویروس کرونا در هرات هشدار می دهند
author avatar
14 Jul 2020 - 17:42

هرات (پژواک، ٢٤ سرطان ٩٩): مسوولان صحی در هرات از موج دوم ویروس کرونا در این ولایت هشدار میدهند و می گویند که این موج با فرا رسیدن عیدقربان و افزایش دید و بازدید مردم، افزایش خواهد یافت.

عبدالحکیم تمنا رییس صحت عامه هرات امروز در يک نشست خبری گفت که موج دوم شیوع ویروس کرونا افراد کهنسال را بیشتر تهدید می کند چرا که آنان در موج نخست قرنطین بودند و اکنون به اجتماع بیرون شده اند.

وی افزود، به تازه‌گی موج دوم ویروس کرونا در مشهد ایران در همسایه‌گی ولایت هرات شیوع کرده است و با اخراج مهاجرین، این ویروس در هرات نیز گسترش خواهد یافت.

رییس صحت عامه هرات تاکید می کند که موج دوم می تواند از طریق ورود مهاجران به مرز اسلام قلعه و فرارسیدن عید قربان و افزایش رفت و آمدها به  هرات شیوع کند.

به گفتۀ وی هرچند هرات پس از عید فطر گذشته اوج ویروس کرونا را سپری کرده است و اگر شهروندان در عید قربان به دید و باز دیدهای شان ادامه دهند و اخراج مهاجرین افزایش یابد، هرات پس از عیدقربان، یک بار دیگر نقطۀ اوج شیوع ویروس کرونا را تجربه خواهد کرد.

در همین حال غلام داوود هاشمی معاون والی هرات در همين نشست خبری از ادامۀ موج نخست در ولسوالی های هرات خبرمی دهد و میگوید که اداره محلی آمادگی های لازم را برای خدمات رسانی برای افزایش بیماران احتمالی در ولسوالی ها و موج دوم در شهر هرات را دارد.

معاون والی هرات می گوید که اداره محلی به همکاری وزارت مهاجرین و مؤسسات کمک کننده تلاش می کنند تا مهاجران بازگذشت کننده به دلیل جلوگیری از گسترش موج دوم کرونا، پس از ورود به مرز اسلام قلعه، به ولایات شان انتقال شوند.

مسوولان صحی در هرات  یک بار دیگر از مردم می خواهند تا در اجتماع ماسک بپوشند، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و به تجمعات شرکت نکنند.

اين در حاليست که ديروز وزارت صحت عامه نيز با انتقاد از شهروندان بخاطر عملی نکردن رهنمودهای صحی در روزهای عید سعید فطر، از آنها خواست اشتباهی را که در گذشته مرتکب شده بودند، در عید قربان تکرار نکنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر