زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

۳۱ کارمند لوی څارنوالی به اتهام فساد بازداشت شده اند

۳۱ کارمند لوی څارنوالی به اتهام فساد بازداشت شده اند

author avatar
14 Jul 2020 - 15:24
۳۱ کارمند لوی څارنوالی به اتهام فساد بازداشت شده اند
author avatar
14 Jul 2020 - 15:24

کابل (پژواک، ٢۴ سرطان ٩٩): لوی څارنوالی می گوید، که در یک سال گذشته ۳۸ قضیه فساد دراین اداره  مورد پيگيرى قرارداشته  که ۳۱ کارمند این اداره شامل برخى روئسا وڅارنوالان اين اداره  به اتهام فساد واختلاس بازداشت شده اند.

در خبرنامه اى منشتر شده لوی څارنوالی که کاپي آن به دسترس ازانس خبری پژواک قرار گرفته، آمده است که این افراد شامل، رئیسان،سارنوالان و کارمندان لوی سارنوالی استند که به اتهام سایر موارد فساد اداری به ویژه رشوه بازداشت شده اند.

منبع افزوده است،  لوی څارنوالی کشور، مبارزه با فساد اداری را در اولویت های کاری‌اش قرار داده و  این اداره برای مبارزۀ مؤثر با این پدیده، ریاستی را زیر نام "ریاست عمومی کنترول و مراقبت  څارنوالی " در سال ۱۳۹۱ خورشیدی ایجاد کرد تا شکایات مرتبط با فساد اداری در بخش‌های مرکزی و ولایتی لوی څارنوالی مورد رسیدگی قرار گیرد.

در بخشى ازخبرنامه آمده است که ریاست عمومی کنترل ومراقبت لوی څارنوالی از سال ۱۳۹۸ تا اکنون، ۳۸ قضیۀ رشوت و سایر موارد فساد اداری ‌را به اتهام دست داشتن برخى ازڅارنوالان و کارمندان این اداره مستند سازی و فاعلین آن ‌را بازداشت وتحت پیگرد عدلی قرار داده است.

در خبرنامه همچنان آمده است این ریاست در سال ۱۳۹۸ خورشیدی، ۲۸ قضیه را ثبت و پس از بررسی برای تحقیقات به مراجع مربوط فرستاده است.

بربنياد معلومات منبع، در جمع این قضایا ۱۵ مورد رشوه‌ ستانی و ۱۳ مورد دیگر قضایای متفرقۀ جرایم مرتبط با فساد اداری شامل می‌باشند.

منبع افزوده است، در پیوند به این قضایا ۳۹ تن ازمظنونين نیز بازداشت شده اند که در میان آن ‌ها ۲۴ تن از رؤسا، څارنوالان و کارکنان لوی څارنوالی و ۱۵ تن دیگر از سایر اداره‌ها شامل اند.

به اساس معلومات منبع ،درعين حال در بیشتر از سه ماه نخست امسال نیز ۱۱ تن به اتهام جرایم فساد اداری از سوی این ریاست بازداشت شده اند.

به همين گونه منبع خاطرنشان کرده که درجمله افراد بازداشت شده ،۷ تن شان شامل رؤسا، څارنوالان و کارمندان لوی څارنوالی و ۴ تن دیگر از اداره‌های دیگر می‌باشند که در پیوند به ۱۰ قضیۀ جرایم فساد اداری متهم اند.

خبرنامه همچنان نوشته است که تماس با شمارۀ اختصاصی و رایگان ۱۸۰ یکی از راه‌هایی است که شهروندان کشور می‌توانند در صورت مواجه‌ شدن با موارد فساد اداری در بخش‌های لوی‌څارنوالی و سایر اداره‌های دولتی، به ریاست عمومی کنترل و مراقبت اطلاع دهند.

به نقل ازخبرنامه لوى سارنوالى ، روش دیگر اطلاع‌دهی از فساد اداری، شکایت حضوری است. کسانی که با این پدیده در بخش‌های مربوط اين اداره در مرکز و ولایات مواجه می‌شوند، می‌توانند با مراجعه به این ریاست شکایت‌شان را ثبت کنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر